Annons

Hämta min nya Optima phev på onsdag.

1
Jag kommer att hämta min nya Kia Optima phev på onsdag vilket känns väldigt spännande.
Det är min första helt nya bil och jag har lånat hem både en sedan i fem dagar och en SW i två dagar i mars.
Min bil är Aluminium silver med pluspaket 2 och lite andra smågrejor. Senare i höst så ska en bränslevärmare och motorvärmare
med kupevärmaruttag monteras men det är ju ett tag innan vintern närmar sig som tur är.
Har köpt till fälgar för vinterdäcken men köper däcken själv senare, hakka 9 blir det då.
Det känns otroligt spännande att hämta ut en bil som bara gått 7-8 km.
Jag hade en Bmw 530D F10 som jag sålde för två veckor sedan. Jag körde den 5300 mil 2017 men jag kom inte riktigt överens med komfortstolarna
i den efter att jag varit med om en väldigt svår olycka för snart 7 år sedan. Det är nästan så att jag sitter bättre i Optiman som är lite högre än bmw:n.
Det ska bli riktigt roligt att ge sig ut för att testa lite, det kommer att bli en hel del testande i början för att lära sig köra snålt.
Jag fick ner förbrukningen på min bmw till 0,46 några gånger vid fin körning efter skyltarna på farthållaren. det är otroligt bra tycker jag.
Jag och en kompis (som dessutom köpte min bil) åkte ner till tyskland i tolv dagar, kom hem den 23/7.
Vi körde 565 mil med en del gasande på autobahn men inte mer än 160 km/h vad jag minns. Jag är väldigt åkrädd efter två krockar.
Vi var även in på Nurburgring och körde ett varv men det spöregnade så när jag skulle köra mitt varv så var banan stängd.
På hela resan 565 mil så drog bilen 0,59 L/mil. Otroligt bra enligt mig, det ska bli väldigt spännande att se den nya bilen vad jag
kan få ner den i vid min körning på lite längre sikt. Då jag lånade hem bilarna så kom jag ner i 0,46 med båda på 32 mils körning.
Annons

Re: Hämta min nya Optima phev på onsdag.

3
Jag är också väldigt nöjd med min bil. Den har gått ca 585 mil nu. Jag har ingenting att klaga på förutom kanten på mittpanelen. ;-)
På mitt kvitto står det Bränslevärmare 24900 kr och kupefläkt+motorvärmare 8500 kr.
Jag har inte mer än provat bränslevärmaren så att jag har känt att den fungerar.
Resten ska monteras på måndag eftermiddag.
Skriv svar

Återgå till "Optima Plug-In Hybrid"