Annons
Annons

Re: Återkallningsåtgärd

2
Ja. Jag var inne med min redan 1 aug och fixade "kampanjen". Noterade redan i juli på Kia Hotline att det fanns denna återkallning på min bil, så jag beställde tid då.
Som kuriosa kan jag nämna att jag också fick detta brev idag, trots att det är nästan en månad sedan som det åtgärdades.
Kia Niro 2017 Hybrid 141 HK, 6-DCT, Pluspaket 1, Temptation Red.

Re: Återkallningsåtgärd

3
Mercur25 skrev:Ja. Jag var inne med min redan 1 aug och fixade "kampanjen". Noterade redan i juli på Kia Hotline att det fanns denna återkallning på min bil, så jag beställde tid då.
Som kuriosa kan jag nämna att jag också fick detta brev idag, trots att det är nästan en månad sedan som det åtgärdades.
Hej, fick brev om detta igår också.
Vet du om de gjorde något eller märkte du någon skillnad?
Kia Niro 2017 1,6 Hybrid DCT6, Cerulean blue, pluspaket 1

Re: Återkallningsåtgärd

4
Ja, man reparerade HCA-enheten med en reparationssats. Märker dock ingen skillnad på bilens beteende. Så här beskrivs åtgärderna i serviceinstruktionen: ■Åtgärd Kontrollera HCA-faslocken för tillämpliga fordon och utför relevant service beroende på fordonets status enligt följande. 1) Kontrollera HCA-faslocket först och avsluta reparationen om den redan har åtgärdats på fabriken enligt serviceförfarande nr 3 nedan. 2) Reparera HCA-enheten med reparationssatsen om elektroderna är torra och inte bär några spår av oljeläckage när HCA-faslocken avlägsnas. 3) Byt ut HCA-enheten om elektroderna är kontaminerad när HCA-fasskydden avlägsnas. ※ En sats ska endast användas till en bil. (Återanvänd inte delarna)
2
Kia Niro 2017 Hybrid 141 HK, 6-DCT, Pluspaket 1, Temptation Red.

Re: Återkallningsåtgärd

5
"Reparationen" består av att montera ett låsbleck över tre bultskallar för att förebygga ett eventuellt läckage av bromsvätska (om det inte redan fuktat ut, då byts enheten ut).
Har ingen som helst påverkan på bilens köregenskaper eller bränsleförbrukning eller räckvidd på eldrift...

Re: Återkallningsåtgärd

10
PatricF skrev:Min var safe, går att kolla själv faktiskt.
Precis under fronten sitter ett par luckor i hasplåten. Om man tittar noga ser man kopplingsenheten som ska vara torr. Är den fuktig byts den ut :)
Mja, man tittar faktiskt på elektroderna som sitter under ett par lock.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Niro"