Annons

Bläddra mellan radiokanalerna, hakar upp sig på Kanal 9 och 10

1
Detta är väl ett i-landsproblem, men börjar bli lite irriterad.

Om jag bläddrar mellan radiokanalerna (via ratten), 1-10 så hakar den upp sig på kanal 9 och 10, t ex. Kanal 5 är igång, jag bläddrar ner, 4, 3, 2, 1, 10, 9, 10, 9, 10, 9, 10, 9, 8, 7, 6. Notera att 10 och 9 snurrar runt ett antal gånger. Ibland måste jag trycka snabbt 2 ggr för att komma vidare när den fastnar på kanal 10 och 9.

Har någon samma problem eller vet hur man kan lösa detta skumma beteende?

Jag tror inte det har med mottagningen att göra då jag kan vara mitt i Stockholm när den hakar upp sig. Detta händer inte varje gång, men förmodligen 80 % av gångerna när jag bläddrar runt bland kanalerna.
Annons

Re: Bläddra mellan radiokanalerna, hakar upp sig på Kanal 9 och 10

3
Vfhc1984 skrev:Detta är väl ett i-landsproblem, men börjar bli lite irriterad.

Om jag bläddrar mellan radiokanalerna (via ratten), 1-10 så hakar den upp sig på kanal 9 och 10, t ex. Kanal 5 är igång, jag bläddrar ner, 4, 3, 2, 1, 10, 9, 10, 9, 10, 9, 10, 9, 8, 7, 6. Notera att 10 och 9 snurrar runt ett antal gånger. Ibland måste jag trycka snabbt 2 ggr för att komma vidare när den fastnar på kanal 10 och 9.

Har någon samma problem eller vet hur man kan lösa detta skumma beteende?

Jag tror inte det har med mottagningen att göra då jag kan vara mitt i Stockholm när den hakar upp sig. Detta händer inte varje gång, men förmodligen 80 % av gångerna när jag bläddrar runt bland kanalerna.
För en månad sedan blev alla mina kanaler knäppa, kanske nått fel i någon station som sänder vidare, för nu funkar det igen! Men jag vet att Rock klassiker bytte frekvens 1/8!
Skriv svar

Återgå till "Optima Plug-In Hybrid"