Annons

Dåligt ljud vid Bluetooth

1
Hejsan Har en Ceed -14 och en Samsung galaxy s8. När jag spelar upp ljud via bluetooth så låter diskanterna sprängda men när jag spelar från Aux eller radio så låter det förhållande vis bra förutom att man får skruva upp på nästan max för att få lite ljud i låtarna :) men det är kanske ett generellt problem för alla Ceed.
Annons

Re: Dåligt ljud vid Bluetooth

5
När man kör via Bluetooth så spelar även vilken volym man har på mobilen in. Prova med att dra upp volymen på max på mobilen, så slipper du dra upp på max på radion och därmed slippa förstärka störningar mm.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Dåligt ljud vid Bluetooth

6
MagnusLindgren skrev:När man kör via Bluetooth så spelar även vilken volym man har på mobilen in. Prova med att dra upp volymen på max på mobilen, så slipper du dra upp på max på radion och därmed slippa förstärka störningar mm.

Låter tyvärr lika skitigt hur jag än har det på mobilen. Som sagt aux funkar bra ljudmässigt men då funkar inte multiratten.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"