Annons

Pro Diesel Chip till en Kia Ceed SW 1.6 CRDI -2017

1
Tjena har precis köpt en Kia av årsmodellen 2017. Och undrar nu om någon vet om trimboxen som jag hade på min gamla bil alltså en 2014 som hade 128 hk motorn. Den nya har 136hk motor men om man tittar på pro diesel chips hemsida så finner man inte om denna box funkar på den nya motorn. Har skickat 2 mail till dom men har inte fått svar. Så försöker här istället om någon har erfarenhet om detta
Annons

Re: Pro Diesel Chip till en Kia Ceed SW 1.6 CRDI -2017

3
HellboyElvis skrev:2014 är Euro5 och 2017 är Euro6.
Inte samma system så det kommer inte passa.
Har det verkligen en sån stor betydelse. Det jag har fått till mig vad boxen gör är att lura bränsle givaren att det går mindre bränsle än vad det gör och på så sätt så skickar den in mer bränsle vilket gör att man få mer effekt. Rätta mig om jag har fel.

Inkopplingen ser exakt lika ut som på 2014 modellen

Re: Pro Diesel Chip till en Kia Ceed SW 1.6 CRDI -2017

7
HellboyElvis skrev:Jag kan inte rekommendera det, men hade det varit min egen bil så hade jag provat...
Jag har nu iaf provat och tycker inte att det var en sån stor skillnad som när den var inkopplad i min förra Ceed från 2014. 128 HK motorn märkes det rejält stor skillnad
har nu iaf kopplat ur den. så vet inte vad jag skall göra. Går i funderingarna att införskaffa en annan box från Scandinavia Chiptuning https://www.scandinaviachiptuning.se/bi ... articles=1 är det någon här som har erfarenhet från detta företag och deras boxar
kommer jag märka större skillnad är den box jag redan provat

Re: Pro Diesel Chip till en Kia Ceed SW 1.6 CRDI -2017

9
HellboyElvis skrev:Det är ju skillnad på railtrycket i Euro5 vs Euro6. Därför upplevde du kanske ingen större skillnad. En box anpassad för din nuvarande motor gör nog motsvarande effekt som din gamla box i den gamla motorn skulle jag tro...
Ok. En ny fråga då. Skulle du sätta in en box i en bil som har gått 800 Min då det är men massa år kvar på garantin ? Gör det en sån stor skillnad så det är värt det?

Re: Pro Diesel Chip till en Kia Ceed SW 1.6 CRDI -2017

10
HellboyElvis skrev:Det är ju skillnad på railtrycket i Euro5 vs Euro6. Därför upplevde du kanske ingen större skillnad. En box anpassad för din nuvarande motor gör nog motsvarande effekt som din gamla box i den gamla motorn skulle jag tro...
Ok. En ny fråga då. Skulle du sätta in en box i en bil som har gått 800 Mil, då det är en massa år kvar på garantin ? Gör det en sån stor skillnad så det är värt det?
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"