Annons

GT-line vs 2014-2015 års modell

1
Hej,

Jag har bestämt mig för att min nästa bil ska bli en Kia Ceed SW (med diesel då hästsläp ska köras ibland). Jag sitter nu och funderar på skillnader på 2014-2015 års modeller och GT-line från 2016. Jag vet de är lite mer hästar i GT och som jag förstod det är motorn EURO 6 vilket kanske är bra om miljözoner etc införs? Har lite dålig koll så tänkte jag frågar här. Är det stor skillnad på dem och är det värt att lägga till ca 20-30 tusen för GT-line?

Tacksam för alla input!
/Johan
Annons

Re: GT-line vs 2014-2015 års modell

2
Jag var tidigare ägare av en Ceed 2013 med 128 hk motorn. Har idag en Gt-line. Jag vill hävda att det helt klart är värt att lägga de extra pengarna på en Gt-line. Min förra bil var betydligt slöare och orkeslösare än min Gt-line. Den är stark och rapp. Går som en dröm jämfört med den tidigare bilen.

Så satsa på en Gt-line!
Kia Cee´d SW CRDi 2011 Komfort Sirius Silver "Såld"
Kia Cee´d SW CRDi 2013 Komfort Cassa White "Såld"
Kia Cee´d SW CRDi 2016 GT Line Solid röd

Re: GT-line vs 2014-2015 års modell

7
HellboyElvis skrev:Ingen pratade om specifika priser...
Och personligen gillar jag inte smygreklam heller.
Visst låter det som smygreklam,
men är inte forum till för att hjälpa varandra? Jag vill gärna hjälpa med att få en bra bil till bra pris. :)

...och innan Admin får för sig att vilja spärra mig, kolla hur många andra aktiva trådar jag har om frågor om min Kia Ceed GT-Line....

Re: GT-line vs 2014-2015 års modell

10
Stefan85 skrev:
HellboyElvis skrev:Ingen pratade om specifika priser...
Och personligen gillar jag inte smygreklam heller.
Visst låter det som smygreklam,
men är inte forum till för att hjälpa varandra? Jag vill gärna hjälpa med att få en bra bil till bra pris. :)

...och innan Admin får för sig att vilja spärra mig, kolla hur många andra aktiva trådar jag har om frågor om min Kia Ceed GT-Line....
Det kan vara kvar, så strikta ska vi inte vara, bara du inte arbetar på företaget i fråga, då hade det blivit lite felaktig reklam ;)

Trevlig helg!
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"