Annons

Niro Plug-in som vinterbil?

1
Är mycket sugen på att köpa en Niro plugin-hybrid. Men jag undrar hur den fungerar vid låga temperaturer ...
Förstår att den inte kan ”förvärmas” under laddning, vilket känns tråkigt. Skall man behöva ha två sladdar, laddning samt motor- och kupévärmare på vintern? Hur mycket går den på el vid, säg +10, 0 respektive -10 grader? Andra positiva resp. negativa vinteregenskaper? Ös på med svar!
Annons

Re: Niro Plug-in som vinterbil?

4
Jag provkörde en Niro Plug-in-hybrid förra helgen och följer ämnet då jag är mycket intresserad av att byta ut min Toyota Auris hybrid (2015).

Kul att Hammarn skriver samma sak jag tänkte på i veckan, varför behöva ha dubbla kablar?

Nån som vet om det går att "sänka säkringen" när man laddar från vanligt vägguttag? Såg att VW Golf hade en meny där man kan sänka till 8A istället för 10A (13A fanns också som alternativ)

Re: Niro Plug-in som vinterbil?

7
läs tråden om optima plugin - många som undrar över kupe-komforten!
På vintern blir man kall om tårna... om man envisas med bara el. Men bensinförbrukningen är låga 0,1l/mil om man drar på värmaren så det får man gilla eller avstå.

Kia Optima SportWagon Plug-In Hybrid

Re: Niro Plug-in som vinterbil?

8
Eken65 skrev:Ska gå att ändra mellan 8/10/12 A
Jag har lånat hem en Plugin-hybrid men kan inte hitta var jag ändrar laddningen. Enligt en elmätare jag har drar den drygt 11A under laddning.
På schuko-laddaren finns L M H, vilket jag tolkar till de tre olika laddningsnivåerna, men jag kan inte hitta hur man ändrar mellan dessa.
Vet du om det är någonstans i bilen man ska ändra laddningen eller på "kabeln"?


Edit:
Nu vet jag hur. Man går in i PHEV-menyn, väljer inställningar och sen kan man ändra snabbladdaren eller schuko-laddarens strömstyrka.

Passade på att göra en liten snabbguide i PDF-form:
https://1drv.ms/b/s!AmpNwxwng-L2hZxgg3Tnp4kh53ThNA
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"