Annons

Söker en bilmek/bilelektriker för kabeldragning

1
Jag har en Kia Ceed SW 2015.
Har skaffat en aktiv baslåda (bandpass) 8" med ett 136W rms slutsteg.
Eftersom man har en lågprisbil så finns ju ingen lågnivå från stereon, så man måste ta högtalarsignal från vänster resp. höger dörrhögtalare om inte vettigare alternativ finns. Behöver även få fram ström, räcker med 3 kvadrat samt jord och sedan dra ut detta till en inkopplingskabel till lådan i bsagageutrymmet på ett snyggt, proffsigt och hållbart sätt...
Så finns det någon som kan göra detta mot (lite lagom) betalning anlitar jag gärna dig.

Område som är lämpligt för mig att hålla mig inom är dessa städer, Helsingborg-Falkenberg-Jönköping-Vetlanda-Åseda-Tingsryd-Olofström-Hässleholm-Helsingborg.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Söker en bilmek/bilelektriker för kabeldragning

3
Torgskräck skrev:För en intresserad hemmamekare som gör jobb åt folk med mindre plånbok.

Vad är att anse som "lite lagom" betalning för ett dylikt jobb ?
Geografiskt, från Ljungby räknat, hur många mil enkel resa?

Glömde att jag frågade här och gick till en verkstad på väg hem och fick ett "vitt" pris som de skulle hålla sig under...
Så vad detta är värt är väl isf mindre.......?

Vid inkoppling behöver den ström på en ca. 3 kvadrat ledning
Fjärrpåslag från tändning
Högtalarsignal (högnivå) bakdörrar?
Allt arrangerat snyggt och hållbart i bagaget. Kopplingskontakten, med lite sladd och anslutningskontakt, följer med basen. Denna gör att det är lätt att vid behov ta ur baslådan vid behov.
Länk till högtalaren https://www.brl.se/sv/artiklar/gas-gs8- ... slada.html
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Söker en bilmek/bilelektriker för kabeldragning

5
HellboyElvis skrev:Hur mycket var det vita priset på då, om man får fråga?
Det är inte en Kiaverkstad utan en märkesobunden variant. Använder dem till vår andra bil, Peugeot och de är duktiga.
Han kunde inte sätta fast pris, men det landar iaf under 2000kr. När jag hade datorfirma så var en ungefärlig måttstock, vitt, att man får kvar hälften av hälften efter skatt osv.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Söker en bilmek/bilelektriker för kabeldragning

6
Jag hade en Soul för länge sen. Den lämna jag inte på en bilstereo firma som fick dra kablar och installerade en högnivå till lågnivå omvandlare. tror de landade på 1500 ink moms. Sen jävlar gjöts det baslåda "ala pimp my ride" i reservhjulsbaljan. 1 vecka senare annonserade frugan att hon va gravid. Då fick de bli v70 för att få plats med barnvagnen.

Re: Söker en bilmek/bilelektriker för kabeldragning

7
DmA skrev:Jag hade en Soul för länge sen. Den lämna jag inte på en bilstereo firma som fick dra kablar och installerade en högnivå till lågnivå omvandlare. tror de landade på 1500 ink moms. Sen jävlar gjöts det baslåda "ala pimp my ride" i reservhjulsbaljan. 1 vecka senare annonserade frugan att hon va gravid. Då fick de bli v70 för att få plats med barnvagnen.
Känner igen det, men med en Hyundai Elantra 1997. Baslåda med 2x12 och monosteg på 380W rms. Denna låda tog mer än halva bagaget. Frugan blev s.s. havande, hade några månader att avveckla stereoprojektet för att sedan köra runt med en barnvagn istället...

Nu när man väl kan använda bagaget till något vettigare, så har inte stereon lågnivå. :(
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Söker en bilmek/bilelektriker för kabeldragning

10
Nu är min aktiva Gaz-bas bandpasslåda monterad. Elen togs från eluttagets koppling i bagaget. Det är ju fjärrpåslag (över tändningen) på det uttaget så det var som gjort för detta.
Signalen togs från höger dörrhögtalare bak. Fick gjort detta på en riktig bilverkstad (de tar 700kr/timme) betalade 1500kr för jobbet, tror säkert där var mer än 2 timmars jobb. Men han sa att det var roligt att göra något som inte innefattade de vanliga uppgifterna.

Har spelat några gånger de tre dagar den har varit monterad och tycker det låter väldigt bra, trots högnivå...
Bild
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"