Dock har det varit lite småfel, eller skönhetsfel kanske är mera passande benämning, men irriterande när man har en ny bil och förväntar sig att allt skall vara perfekt. Det började med att ratten var sned vid körning på rak väg. Inte mycket, men dock så pass att man satt och störde sig på det hela tiden. Det problemet fixades med en fyrhjulsinställning. Det visade sig att vänster framhjul och höger bakhjul stod lite snett. Nu går den perfekt
Sedan irriterar jag mig på de inre dörrhandtagen. Jag har de pianolackade handtagen med en smal kromlist mellan. Samma handtag sitter väl på GT Line också om jag inte minns fel. När man sitter i bilen och tar tag i handtaget för att öppna dörren så knakar det och brakar i hela handtaget. Samma sak på passagerarsidan också. Det låter INTE bra kan jag säga. Nu kommer jag att få handtagen utbytta på båda dörrarna, så hoppas på att problemet försvinner då.
Nu har det dessutom börjat höras ett skrammel eller rassel eller hur man skall förklara det, bakifrån vid körning på grov asfalt. Anställde farsan som chaufför och kröp själv omkring i baksätet och stoppade huvudet på alla möjliga och omöjliga ställen
Nu skall ni absolut inte missförstå mig, för jag menar inte att sitta och racka ner på Kia, men det kan inte hjälpas att förtroendet för märket har fått sig en liten törn, trots att det kanske handlar om bagatellartade saker.
Men nu hoppas jag på att det här går att fixa och att jag sedan kommer att ha många problemfria år med bilen