Någon som vet ungefär vad Kia Ceed 2010 gummimattorna i bilen kostar ?
De främre börjar bli slitna och tänkte byta dessa två eller samtliga fyra om de inte
är alltför dyra. Universalmattor funkar inte till 100% då originalen har exakt passform.
Någon som kanske har bytt eller kan ge tips om något ?
Annons
Re: Gummimattor i bilen
2Jag köpte modellanpassade gummimattor på eBay. De kom från en firma i Tyskland. De var i riktigt gummi och bra tjocklek.kalle2345 skrev:Någon som vet ungefär vad Kia Ceed 2010 gummimattorna i bilen kostar ?
De främre börjar bli slitna och tänkte byta dessa två eller samtliga fyra om de inte
är alltför dyra. Universalmattor funkar inte till 100% då originalen har exakt passform.
Någon som kanske har bytt eller kan ge tips om något ?
Jag har en Ceed -15 och de levereras numera med textilmattor istället, så jag köpte gummimattor.
Köper man billigt i Sverige är det inte ens säkert att de är i gummi.
Här är firmans sida, på eBay, med allt de säljer (du får leta).
http://www.ebay.com/sch/weltpreise/m.ht ... pg=&_from=
De kostade mig 227.48 kr + 118.97 kr i frakt. Detta tyckte iaf jag var billigt.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Re: Gummimattor i bilen
4Jag betalade 700 kr för fyra mattor till kupén och 700 kr för matta till bagageutrymmet. KIAs original.
Ville inte ha textilen utan köpte till dessa. Det är jag glad för nu i slaskvädret
Ville inte ha textilen utan köpte till dessa. Det är jag glad för nu i slaskvädret