Jag har aldrig tidigare ägt en bil, och ska nu köpa en som jag kan ha som "helgbil", dvs köra längre sträckor, men inte varje dag. Så jag har ganska dålig koll på det mesta, och känner mig lite vilsen i hela bildjungeln. Vill helst ha en bil som jag inte behöver bekymra mig över eller laga var och varannan månad. Skulle detta då kunna vara ett bra alternativ till mig? Eller har ni något annat, döbra, tips kanske?
Kia Ceed 08, bra bil?
1Jag funderar på att köpa en Kia Ceed 08a, gått 4800 mil, och ser väldigt fin ut allmänt. Dock så är den inte servad sen 2012, men bilhandlaren sa att han skulle byta olja och så själv, innan han sålde den. Räcker detta? Bör den inte servas via en verkstad helt, oftare? Jag har försökt söka på hur ofta den ska servas, och vad det i så fall skulle kunna kosta, men hittar inget bra. Där är också vad som ser ut att vara en rostfläck som någon försökt fixa, bakluckan, precis under vindrutetorkaren. Inte stor, kanske en cm, men är det nåt man ska vara orolig över?
Jag har aldrig tidigare ägt en bil, och ska nu köpa en som jag kan ha som "helgbil", dvs köra längre sträckor, men inte varje dag. Så jag har ganska dålig koll på det mesta, och känner mig lite vilsen i hela bildjungeln. Vill helst ha en bil som jag inte behöver bekymra mig över eller laga var och varannan månad. Skulle detta då kunna vara ett bra alternativ till mig? Eller har ni något annat, döbra, tips kanske?