Köpte nyss en ceed 2015 med tpms på sommar o vinterdäck
och enligt manualen för man inte använda medlet som följer med bilen
då man kan förstöra ventilen.Har man använt det så ska man lämna in den till kia
Ceeden 2014 hade resvervhjul och ej tpms
Så nu tjafsar jag på kia,men då får jag ett nummer som är betalnummer
som jag kan ringa och fråga..Något jag vägrar
Sagt åt dom att någon får kontakta mig ang. detta.
Jag undrar om det är någon som har fått ett reservhjul genom att klaga?
Man kan ringa KIA ASSISTANSSERVICE när man får punka säger dom
Men jag vill ha ett reservhjul.
Annons
Re: Någon som fått ett reservhjul av kia
2Väntar på leverans (12 dagar) av min SW Special 2015. Har inte kikat i bagaget på den. Så du menar att man får inget reservhjul? ÄR det en sprayflaska med lagning i?
Eller är det ett reservhjul utan däcktrycksövervakning?
Är det skräp som detta som följer med?
Eller är det ett reservhjul utan däcktrycksövervakning?
Är det skräp som detta som följer med?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
3Nä inget reservhjul det har dom tagit bort på 2015 modellen
Medlet som man kopplar till kompressorn är säkert bra ,men inte om man har tpms ventil
När du ska använda reparationssatsen
för punktering
• Punktering på hjul med
lufttryckvarnare får inte
nödrepareras med tätningsvätska.
Om du gör det riskerar du att
förstöra lufttrycksensorn så att den
måste bytas ut.
• Reparationssatsen är avsedd för
personbilar, inga andra fordon.
VIKTIGT - Lufttrycksensorer
Det finns risk att tätningsmedlet
påverkar sensorerna som är
monterade i hjulet. Om du gjort
en tillfällig lagning bör lyfttrycksensorn
i däcket kontrolleras.
Vi rekommenderar att du vänder
dig till en Kia-verkstad.
Stå på dig att du ska ha ett reservhjul till din nya bil
När ja köpte min så tog jag förgivet att det var ett reservhjul i
Ja om det är ett reservhjul i bilen så är det inte tpms
va jag vet...Dom på kia verkstan tycker det är konstigt att det inte följde med
o även försäljaren
För mig kommer det nog lösa sig,tar ett reservhjul på kia 2014 modell o slänger in medlet i den bilen
Kompisen på kia verkstan skulle ordna det.,om inte kia ger mig ett reservhjul
Hur kan dom skicka med saker som kan förstöra?
Medlet som man kopplar till kompressorn är säkert bra ,men inte om man har tpms ventil
När du ska använda reparationssatsen
för punktering
• Punktering på hjul med
lufttryckvarnare får inte
nödrepareras med tätningsvätska.
Om du gör det riskerar du att
förstöra lufttrycksensorn så att den
måste bytas ut.
• Reparationssatsen är avsedd för
personbilar, inga andra fordon.
VIKTIGT - Lufttrycksensorer
Det finns risk att tätningsmedlet
påverkar sensorerna som är
monterade i hjulet. Om du gjort
en tillfällig lagning bör lyfttrycksensorn
i däcket kontrolleras.
Vi rekommenderar att du vänder
dig till en Kia-verkstad.
Stå på dig att du ska ha ett reservhjul till din nya bil
När ja köpte min så tog jag förgivet att det var ett reservhjul i
Ja om det är ett reservhjul i bilen så är det inte tpms
va jag vet...Dom på kia verkstan tycker det är konstigt att det inte följde med
o även försäljaren
För mig kommer det nog lösa sig,tar ett reservhjul på kia 2014 modell o slänger in medlet i den bilen
Kompisen på kia verkstan skulle ordna det.,om inte kia ger mig ett reservhjul
Hur kan dom skicka med saker som kan förstöra?
kia sportage special edition
4Detta var verkligen irriterande. Iaf innan jag pratat med säljaren imorgon. Återkommer då...
Tack för svaret.
Tack för svaret.
5Var inne på Hedins här i byn. Den bilen jag ska ha är på rekond. Men jag kollade i två andra special edition årsmodell 2015. De hade vanligt reservhjul, bägge.
Det kanske är så att de 2015 som har tillverkningsår 2014 har reservhjul och de som är både modellår och tillverkningsår har denna gummiflaska och kompressor?
Det kanske är så att de 2015 som har tillverkningsår 2014 har reservhjul och de som är både modellår och tillverkningsår har denna gummiflaska och kompressor?
6Jag har en 2015 som är tillverkad 2014 och jag har bara reparationssatsen.
Kia Niro PP2 2017
7Fast dock föredrar jag en reparationssats...under mina 25 år har jag aldrig behövt ett reservhjul ? Och då har man åkt Europa runt några ggr....
Dessutom väger det inget eller tar plats....
8Men, med däckstrycksövervakning som inte klarar denna gummimassa, så är det nog inte lika bra. Men visst, det är bekvämt. Men man får inte ha punka utanför slitbanan...peddap skrev:Fast dock föredrar jag en reparationssats...under mina 25 år har jag aldrig behövt ett reservhjul ? Och då har man åkt Europa runt några ggr....
De "special edition" jag tittade i/på var de med panoramaglastak....
9Nja, pratar vi samma sak nu ?
Reparationssatsen som följer med är ju för att klara en punktering tillfälligt ....och för att kunna ta sig till
närmaste verkstad/däckfirma. Sedan sköljer ju däckfirman ur sörjan och lagar förhoppningsvis punkteringen.
Att däcktrycksövervakningen inte gillar det är ju högst tillfälligt då den fungerar igen då du fixat punkan ?
Reparationssatsen som följer med är ju för att klara en punktering tillfälligt ....och för att kunna ta sig till
närmaste verkstad/däckfirma. Sedan sköljer ju däckfirman ur sörjan och lagar förhoppningsvis punkteringen.
Att däcktrycksövervakningen inte gillar det är ju högst tillfälligt då den fungerar igen då du fixat punkan ?
10Nu ringde kia ang. detta!
Inget blev löst!!Kille som snackade ville bara att man skulle lyssna
Och allt de ja sa försvarde han!Manualen ska man ta med en nypa salt,för är för flera länder!
Att det skulle hända nått med tmps efter man lagat med medel trodde han inte..Däckverkstan kollar
det ändå när du har bilen för lagning av däcket...Sa då det kostar inget extra då?
Inga bra svar..Däcket är borta för co halten ska ner sa han, o ja sa era värden på förbrukningen stämmer
ändå inte!Och då började han prata massa om vem som sätter värderna på vad bilen drar..
Om jag får en punka där hålet är för stort,frågade,som svar bärgare..Kia assistans
jo men nu har man bara det 3 år gratis,sen är det en kostanad för mig..Svar kostar att ha bil
Ja men nyss köpte en helt ny bil och hade inte tänkt att man ska behöva köpa ett reservhjul
Svar,kolla på skroten om dom har...Ok köpa ett beggat reservhjul till ny bil hmmm
Kan inte skriva allt han sa,men mest dryg person på kia support..
Pratade mycket om lagar o regler ang. tpms ..Fel på tpms,säger inte
bilprovning nått om!
Han skulle ringa min återförsäljare om detta o varför vet ja inte,då dom inte kan göra nått
då det är kia själva som tagit bort reservhjulet
Inget blev löst!!Kille som snackade ville bara att man skulle lyssna
Och allt de ja sa försvarde han!Manualen ska man ta med en nypa salt,för är för flera länder!
Att det skulle hända nått med tmps efter man lagat med medel trodde han inte..Däckverkstan kollar
det ändå när du har bilen för lagning av däcket...Sa då det kostar inget extra då?
Inga bra svar..Däcket är borta för co halten ska ner sa han, o ja sa era värden på förbrukningen stämmer
ändå inte!Och då började han prata massa om vem som sätter värderna på vad bilen drar..
Om jag får en punka där hålet är för stort,frågade,som svar bärgare..Kia assistans
jo men nu har man bara det 3 år gratis,sen är det en kostanad för mig..Svar kostar att ha bil
Ja men nyss köpte en helt ny bil och hade inte tänkt att man ska behöva köpa ett reservhjul
Svar,kolla på skroten om dom har...Ok köpa ett beggat reservhjul till ny bil hmmm
Kan inte skriva allt han sa,men mest dryg person på kia support..
Pratade mycket om lagar o regler ang. tpms ..Fel på tpms,säger inte
bilprovning nått om!
Han skulle ringa min återförsäljare om detta o varför vet ja inte,då dom inte kan göra nått
då det är kia själva som tagit bort reservhjulet
kia sportage special edition