Annons
Annons

Re: Dåligt helljus

42
Redwee skrev:Kan man konvertera till Xenon i helljuset utan att det blir problem vid besiktningen?
Det är helt lagligt på bilar med separat lampa på hel- och halvljus. Det är när man börjar fippla med xenon på halvljuset som det är olagligt om man inte gör en riktig konvertering med nivåreglering på ljuset osv.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

43
Till alla er som nu har använt er av xenonkonvertering eller ledljusramp ett tag. Är ni nöjda?
Jag funderar på att byta till något av alternativen nu till hösten.
Jag använder radion dagligen och vill inte att den påverkas negativt på något sett!

Finns det några nackdelar med xenon/ledramp? :?
Xceed plug in hybrid 2020

44
Foued skrev:Till alla er som nu har använt er av xenonkonvertering eller ledljusramp ett tag. Är ni nöjda?
Jag funderar på att byta till något av alternativen nu till hösten.
Jag använder radion dagligen och vill inte att den påverkas negativt på något sett!

Finns det några nackdelar med xenon/ledramp? :?
Jag har konverterat till xenon i helljuset på min Ceed 2011 och är mycket nöjd än så länge.
Kolla den här tråden. http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php? ... 3&start=20
Där har jag även lagt in ett par bilder.

46
Yukon skrev:Så nu har jag monterat bättre ljus på kian. Vilken skillnad.
Snyggt Yukon!

Har varit inne på samma idé med en led-ramp innanför grillen längst ner.

Ta gärna några bilder när du kan hur ljuset blev och vilken ramp är det du har? :thumbup:
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

50
Redwee skrev:hur har ni som konverterat till xenon gjort med kabelgenomföringen, man får väl knappast plats med ballasten i strålkastaren? Gärna bild.
Mina sitter fast med buntband . Den ena framför batteriet, den andra i dosan bredvid spolarvätskepåfyllningen...
I strålkastaren? Kan kanske funka på ett stort extraljus med en riktigt kompakt ballast. Ballasten är ju nästan lika stor som ett ciggpaket
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic