Annons
Annons

Re: Automatisk låsning

12
r_o_n skrev:
leber skrev:när jag stod stilla vid rött ljus ,försökte 2utlänningar öppna bakdörren ,som tur var kom dom ej in i bilen tack vare kias perfekta låssystem
Perfekt.....njase....
Troligtvis körde du fram mot trafikljuset och stannade till utan att öppna dörrarna. Därför så hade den säkert gått fortare än 10km/h och låst dörrarna.
Det är att den låser innan den ens börjat rulla.

Många andra bilmärken har en bättre låsning eftersom den inte alls låser stillastående.

KIA låser inte heller stillastående bilar. Däremot så är en bil låst när den börjar rulla. När man sedan stannar vid ett rödlyse är den givetvis låst eftersom det är det som är hela iden med funktionen.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE

13
Trident skrev:
r_o_n skrev:
leber skrev:när jag stod stilla vid rött ljus ,försökte 2utlänningar öppna bakdörren ,som tur var kom dom ej in i bilen tack vare kias perfekta låssystem
Perfekt.....njase....
Troligtvis körde du fram mot trafikljuset och stannade till utan att öppna dörrarna. Därför så hade den säkert gått fortare än 10km/h och låst dörrarna.
Det är att den låser innan den ens börjat rulla.

Många andra bilmärken har en bättre låsning eftersom den inte alls låser stillastående.

KIA låser inte heller stillastående bilar. Däremot så är en bil låst när den börjar rulla. När man sedan stannar vid ett rödlyse är den givetvis låst eftersom det är det som är hela iden med funktionen.
Jo, det var det jag skrev, typ. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

14
Jag menade egentligen den sista meningen du skrev

"Många andra bilmärken har en bättre låsning eftersom den inte alls låser stillastående"

Att låsa bilen när den stannar är ju endå hela iden med automatiskt låsning. Att sedan vissa har fått det fast dom inte ens rullat iväg är märkligt och ett fel.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE

15
Funktionen med automatisk låsning är ju kanonbra så länge det inte krånglar.

Jag stör mig dock lite på exvis när man kommer fram till målet och jag och min frampassagerare kliver ur
bilen och passageraren skall öppna bakdörren för att ta ut saker och det inte går, vilket gör att jag får
sticka in armen i bilen och trycka på låsuppknappen.

Om man kopplar ur funktionen på verkstad, kommer knappen då att kopplas bort helt
eller får den istället funktionen att låsa/låsa upp manuellt ?

16
kalle2345 skrev: Om man kopplar ur funktionen på verkstad, kommer knappen då att kopplas bort helt
eller får den istället funktionen att låsa/låsa upp manuellt ?
Knappen kopplas inte bort helt. Man kan låsa/låsa upp manuellt. I alla fall fungerar det så på min bil.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT