Annons

Re: Första Servicen

11
DavidB skrev:John inte ens du kan säga emot att 6000 är utsugeri när 98% av alla KIA verkstäder i Sverige tar under 5000 för första servicen. Hedin ( speciellt dom som hette svenska bil) är snuskigt dyra och var så redan på den tiden dom var SAAB verkstad, 1700 i timmen enligt vad jag hört och dom har inte ens slips på sig ;)
ursäkta mig, hade en dålig dag. var inte menat att va en gnällspik.

hur som, kollade lite priser och det varierar rätt kraftigt. kia överlag är inte billiga på service, men inte dyrare än andra.
sedan varierar det ju lite på hur mycket mil bilarna gått, går ju välja milbaserad eller tidbaserad service :)

mvh
Annons

Re: Första Servicen

14
Jag betalade 1750 kr för min första service men jag har en bensinare. Det är väl så att dieselbilarna behöver en mer omfattande första service? Det framgår inte riktigt av alla inlägg ovan om servicen gäller bensin eller diesel.

Re: Första Servicen

15
Björne skrev:Jag betalade 1750 kr för min första service men jag har en bensinare. Det är väl så att dieselbilarna behöver en mer omfattande första service? Det framgår inte riktigt av alla inlägg ovan om servicen gäller bensin eller diesel.
Precis Bensinarna är mycket billigare.....på första servicen iaf. Blir värre sen ;)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Första Servicen

16
DavidB skrev:
Björne skrev:Jag betalade 1750 kr för min första service men jag har en bensinare. Det är väl så att dieselbilarna behöver en mer omfattande första service? Det framgår inte riktigt av alla inlägg ovan om servicen gäller bensin eller diesel.
Precis Bensinarna är mycket billigare.....på första servicen iaf. Blir värre sen ;)
Jo, det var lite så jag menade. Det kanske är lämpligt att ange om servicen man diskuterar rör en bensinare eller diesel med tanke på den stora prisskillnaden.

Re: Första Servicen

19
Idag gjordes första servicen.

blev 4590:- istället för 4545:- pga att dom fyllde på spolarvätska.

Dom hade hittat en uppdatering av mjukvara samt även bytt stänkskydd fram till större.

Nån som vet vad det är för uppdatering?
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort - Cassa White Solid - 2013
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"