Annons
Annons

Re: Carnival-ägare här?

2
Har precis köpt en begagnad Carnival efter att ha dammsugit marknaden efter den bästa familjebilen för en familj om 2+3 som inte vill ha det alltför trångt.

Valet föll då på en Carnival och första intrycket är att vi gillar (annars skulle vi förstås inte valt en sådan).

Tyvärr var display på stereon död så jag har brottatas med att byta till en annan. Det visade sig vara allt annat än enkelt men nu är jag nästan i mål med det projektet.

Re: Carnival-ägare här?

3
Har kört Carnival sedan 2003. Är inne på min andra diesel nu , en 2008.
Är nöjd med mina bägge, även om jag upplever att den nyare modellen haft mer smågrejer som krånglat än den förra, (som jag körde mer än 12000 mil med bara ett enda verkstadsbesök förrutom servicen. Då hade generatorn lagt av, men det åtgärdades utan kostnad trots att garantin gått ut)
Allt småkrångel på den senare har förstås åtgärdas på garantin - så det är dumt att klaga :)
Hur har era fungerat so far?

Re: Carnival-ägare här?

4
Köpte en 04a för ett halvår sedan är mycket nöjd allt smått och gott funkar bra. Letade länge efter en bra familjebil då vi utökar snart kommer unge 4. Känner ibland att jag saknar backvarnare.

Har smällt på en Thule takbox och tycker nästan på något underligt sätt att bilen är cool och snygg (trodde aldrig den känslan skulle komma med denna bil, är väl som med ungar ens egna är alltid finast)

Har smörjt listerna med lite silikonspray och gnuggat lite TURTLE BLACK CHROME på plastdetaljerna.
Bilagor
kia2.jpg kia2.jpg Visad 7061 gånger 61.83 KiB

Re: Carnival-ägare här?

9
Har smällt på en Thule takbox och tycker nästan på något underligt sätt att bilen är cool och snygg (trodde aldrig den känslan skulle komma med denna bil, är väl som med ungar ens egna är alltid finast)
Har letat lasträcken/hållare till min Carnival 2004 men på Thules hemsida säger de att det inte finns för denna modell. Var hittade du lasträcken/hållare för din takbox?

Re: Carnival-ägare här?

10
Kört Carnival sedan 2014-02. Trivs riktigt bra med den! Tre barn med bilstolar passade inte riktigt i v70 längre, och jag provade många modeller innan jag föll pladask för Carnivalen. Det enda jag saknar är AC längst bak, vilket jag missade inte fanns när jag köpte bilen. Kör automat, disel, och har än så länge inte haft ett enda problem! =)
Skriv svar

Återgå till "Carnival"