Annons

Re: Stänkskydd på garantin?

21
Hej, jag har precis köpt en ceed SW 2013 som gått 1700 mil och på den sitter den stänkskärm som visas på bilden här i tråden. Det är dock framskärmen som ser ut så, tycker dock att utsvängningen längst bak på sparklådan får ta en massa stänk, ser även att det blivit några kraftigare stenskott där. Känns inte som lyckats så bra med detta sedan tidigare miss av vad jag läst om tidigare modeller. Tvättade bilen häromdagen men det ser ändå smutsigt ut längst bak på sparklådan, ett resultat av bläster. Tycker även att dom borde satt plastfilmen ngn centimeter ner.
Annons

Re: Stänkskydd på garantin?

23
Det är väl klart att det gör det om det är blött ute. :)

Har du sett en bil köra förbi dej när det är blött, det stänker ju lika mycket ut på sidan som rakt bakom stänkskyddet, för att förhindra detta måste man ju kapsla in hela däcket :)

Om du tittar på din bil så är den ju bredare i bak precis framför bakdäcket och det är där det största problemet sitter.

Det blir ju än värre med vinterdäcken på bilen då dom kastar upp ännu mer skit. :?

Bra är ju dock att när det blivit slitet så får man det fixat på garantin vilket inte många andra märken skulle bry sej i tror jag.

Jag undrar också vad dom sprider ut för salt nu för tiden då det är riktigt tung-tvättat nu, man får ju vräka på diverse kemikalier för att få rent bilen, kan inte minnas att det varit så förr. :evil:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Stänkskydd på garantin?

24
Alltså, det är klart att det stänker när det är blött men ville bara visa hur tydligt det är vart stenar och skiten hamnar trots nya stänkskyddet. Min 9-3 Aero -01 fångar inte upp skiten sådär. Bilen är skinande ren och det ända stället på bilen som är skitigt nu är på det stället där man på tidigare modeller haft problem med blästerskador. När jag tvättade bilen så kunde man tydligt se att det även är blästerskador på denna bil som togs ut i maj 2013 och har gått 1700 mil. Min Saab har gått 20000 mil och ser inte ut så trots att den är lägre och har bredare däck. Ingen bil jag haft tidigare har blivit blästrad på detta vis och visst det är ju kanon att man kan få bilen omlackad på garantin, då kan man ju lämna in bilen på lack varje vår efter att allt grus är uppsopat, hehe för det är ju inte så drygt, eller?

Tycker det är tråkigt på en så ny bil. Gillar bilen skarpt i övrigt.

Stänkskydd på garantin?

25
Precis en jäkla designmiss. Tror knappt ett par feta gula rally stänk skydd skulle lösa det :lol:

Jo man ser ju vart det blir skitigt först och det är ju precis där, jag har inte märkt några blästerskador än, 2000 mil nu, iofs är min vit så det är ju svårare att ser repor och dylikt. Däremot sparklådorna med sin gukka sån är målade i börjar redan gulna och man får gå på hårt när man tvättat, likaså klisterlapparna har börjat gulna, hoppas att dom fixar det när det blir dags för service sedan.

Min 9-5 hade inte heller tillstymmelse till dom här problemen och då hade jag tom 9-3 fälgar på bilen som sitter längre ut i hjulhusen.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"