Annons
Annons

Re: Stolsvärme.

12
Hedan skrev:
Solum123 skrev:Jag har samma problem, tycker också att det är för dålig värme i stolarna. Jag kontaktade min verkstad idag och jag är inbokad på en verkstadstid i slutet på oktober för att åtgärda detta. Jag har ingen aning om vad dom ska göra, men det skulle ta ca 3 timmar att fixa bättre värme.

Ge oss gärna en uppdate vad det va för fel, så man kan gå på verkstan lite..
Jag ska meddela felet när jag har fått det åtgärdat
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort 2013

13
Solum123 skrev:
Hedan skrev:
Solum123 skrev:Jag har samma problem, tycker också att det är för dålig värme i stolarna. Jag kontaktade min verkstad idag och jag är inbokad på en verkstadstid i slutet på oktober för att åtgärda detta. Jag har ingen aning om vad dom ska göra, men det skulle ta ca 3 timmar att fixa bättre värme.

Ge oss gärna en uppdate vad det va för fel, så man kan gå på verkstan lite..
Jag ska meddela felet när jag har fått det åtgärdat

Kanon :thumbup:
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

14
Hedan skrev:
[/quote]

Fick standard mejlet idag från KIA Sverige: Lösning finns på din verkstad så kontakta dom.

Bokade tid idag så bilen skall in på felsökning 9/10 så får vi se vad som händer. :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

15
Tror jag kommer börja bli arg snart. Har nu ringt Kia Sweden. Där sa en kvinna på kundservice att det hade gått ut till alla verkstäder. Och att det bara var och kontakta min Närmaste Kia verkstad så gjorde det. Men enligt dom så hade inte dom hört något från Kia Sweden om att dom skulle åtgärda nå stolsvärme. Blev erbjuden och komma förbi och testa någon av deras bilar och kolla om jag upp levde samma problem med någon av dom. Hur ska stolsvärmen funka har jag min på högsta så blir det inte i närheten av dom 5-6 bilar jag ägt som alla varigt bilar med minst 10 år på nacken. Är min första helt nya bil jag köper och då vill jag att den ska funka på dom två lägre stegen blir den knappt pissljummen. Finns det 3 steg så ska alla 3 stegen funka.

16
Va in på verkstan idag och hämta ut lackstift, passade på att fråga igen om det här med stolsvärmen.
fick till svar att dom inte hade hört nått, men när jag sa att jag har läst här på forumet och att kia har sagt att det finns en lösning på verkstan så sprang han iväg och snackade med en mekaniker.

och då visade det sig att Kia har tagit fram en ny styrbox som ska ge mer kräm till stolsvärmen.

så nu är bilen inbokad till torsdag nästa vecka.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

Stolsvärme.

17
Hedan skrev:Va in på verkstan idag och hämta ut lackstift, passade på att fråga igen om det här med stolsvärmen.
fick till svar att dom inte hade hört nått, men när jag sa att jag har läst här på forumet och att kia har sagt att det finns en lösning på verkstan så sprang han iväg och snackade med en mekaniker.

och då visade det sig att Kia har tagit fram en ny styrbox som ska ge mer kräm till stolsvärmen.

så nu är bilen inbokad till torsdag nästa vecka.
Man blir ju lite smålycklig av denna läsningen!! :D
Kl 7 i morgon bitti så ska jag lämna in min bil och styrbox är ett ord som jag garanterat kommer att använda! :)

18
Stolsvärmen är nu fixad!!!! :lol:

Ska hämta bilen nu från Beos i Uppsala, dom bytte ut till en uppgraderad styrbox i varje stol så nu ska det vara kräm i värmen! :lol:

Klagade även på vindrutespolningen men den skall tydligen vara så tycker Korea, det är inställt så att all vätska skall komma direkt ovanför torkarbladen och sedan ska bladen dra ut vätskan över rutan....MEH! :evil:
Bara att leva med då med andra ord...