Lät verkstaden installera motorvärmare + en sån där liten smidig Termini 1400 kupefläkt. "Provkörde" för första gången i morse då temperaturen låg runt nollan. Systemet hade kört en timme då det var dags att åka. Men vafan, det var knappt fisljummet i kupén? Ska inte en sån där slimmad värmare ge åtminstone hygglig värme? Bävar för när det blir 20 minus..
Annons
Re: Defa motorvärmare..
2Cupévärmare med PTC element är skit, du behöver en köttigare modell för storkombi eller minibuss om du vill ha effekt, annars måste man köra lääängejonjak skrev:Lät verkstaden installera motorvärmare + en sån där liten smidig Termini 1400 kupefläkt. "Provkörde" för första gången i morse då temperaturen låg runt nollan. Systemet hade kört en timme då det var dags att åka. Men vafan, det var knappt fisljummet i kupén? Ska inte en sån där slimmad värmare ge åtminstone hygglig värme? Bävar för när det blir 20 minus..
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Re: Defa motorvärmare..
3Tror du det räcker att byta ut 1400:n mot Termini 2100 istället? Kan väl inte få "köttigare" värmare och fortfarande kunna ha den fast monterad vid passagerarens knä?
Någon som har den?
Någon som har den?
Re: Defa motorvärmare..
4Hade också en Defa Termini 1400 tidigare.
Ett skämt till kupévärmare.
Spelar ingen roll hur länge man kör den, kupén blir ändå aldrig riktigt varm.
Och att få rutorna av-isade vid under -20 grader, det är bara att glömma. Det orkar den inte med.
Den är helt enkelt för klen.
Som i så många andra fall gäller devisen "ju större desto bättre".
Ett skämt till kupévärmare.
Spelar ingen roll hur länge man kör den, kupén blir ändå aldrig riktigt varm.
Och att få rutorna av-isade vid under -20 grader, det är bara att glömma. Det orkar den inte med.
Den är helt enkelt för klen.
Som i så många andra fall gäller devisen "ju större desto bättre".
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT