Annons

Ceeden såld

1
Har nu sålt vår Ceed SW -09 med 7000 mil på mätaren som gjort sitt jobb troget varje dag utan
några stora problem. Jag gick själv igenom bilen grundligt före försäljningen och konstaterade
att inga av dom fel som konstateras här i trådarna fanns. Ingen rost...varken i baklucka...A stolpar
eller någon annan stans. Ingen blästring på bakdörrar eller hundben. Bra bromsar. Inga skeva bromsskivor.
Blank o fin i lack ( Ditec behandlad ) Gick som en Ceed diesel ska göra. Något kärv växellåda som det
brukar vara på dieslarna. Ingen oljepåfyllnad behövdes mellan servicarna. Allt lull lull (farthållare osv )
funkade perfekt. Dock tyckte jag att klimatanläggningen gav dålig kyla. Fann även en del stenskott på huv
och vindruta..normal förslitning.
Mao.....en riktigt bra bil.

Varför berättar jag detta....Jo....när man läser trådarna här får man intrycket att Ceedarna är riktigt
dåliga med massor av fel. Inget som jag kan hålla med om....utan jag tycker att det är en riktigt bra bil
med få brister om man jämför med andra märken.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
Annons

Re: Ceeden såld

2
:D Är ägare till en C´eed CRDI 2010 årsmodell, 6000 mil, ,har inte dragit en droppe olja, torkarbladen fram helt OK, ingen rost, ingen blästring, inga problem alls, supernöjd med både bil o Hedins Bil i Helsingborg
tre års service för 4.900:
kanske den problemfriaste bil jag ägt, efter ca 10 nya bilköp
drar ca 0.53 lit mil blandad körning
sommar/vinterdäck 205/55 16" 2.5 kpa fr/bak

Väldigt mycket klagomål på forumet. Det positiva kommer sällan fram, jag tror många är nöjda....

Re: Ceeden såld

3
Jag är helnöjd med min Ceed SW -11 som jag köpte ny på Hedins. med ett "servicepaket" för 4900 kr omfattandes tre
"servicear" i det priset. Tre småsaker har varit fel. spolarmynstycken bytta, startnyckel bytt och en ABS-givare allt på garantin. Min har hittills rullat 6400 mil sedan 23/3 -11.


Laban: Vad har du för bil nu då?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Ceeden såld

4
Ni ska bara veta hur jäkla skönt det är att läsa lite positiva inlägg här :thumbup:

Ceed avdelningen på detta forum måste ju tillhöra ett av dom negativaste forum i Sverige :lol:

Än så länge är jag helnöjd med min efter snart 700 mil och vi får väl hoppas att det fortsätter så ;)


Tänkte att ett skäl till att det finns fler problemtrådar här är att det säljs så sjukt stora mängder med Ceedar i Sverige och då faller det väl sej naturligt att %en missnöjda kunder ökar lite med. :)
Tycker ju också att försäljnings siffrorna talar sitt klara språk när dom fortsätter att vara höga efter att en modell funnits på marknaden i så många år nu, alla Ceed ägare kan ju inte vara första gångs ägare ju haha :lol:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Ceeden såld

5
Ronnie skrev:Jag är helnöjd med min Ceed SW -11 som jag köpte ny på Hedins. med ett "servicepaket" för 4900 kr omfattandes tre
"servicear" i det priset. Tre småsaker har varit fel. spolarmynstycken bytta, startnyckel bytt och en ABS-givare allt på garantin. Min har hittills rullat 6400 mil sedan 23/3 -11.


Laban: Vad har du för bil nu då?
3 st små skitfel på drygt 2 år och 6400 mil. Inte mycket fel utan det lilla får man acceptera som bilägare tycker jag.
Att det sedan inte kostat en enda krona att få det åtgärdat...toppen. Eftersom du även köpt till servicepaketet
så konstaterar jag att ett bilägande kan omöjligt bli billigare än så här.


Det var frugans SW som jag byta bort. Av olika anledningar behöver hon inte längre en SW utan denna gången
blev det en halvkombi. Givetvis en Ceed igen. En svartmet -11 med komfortpaket som rullat 3500 mil i Småland.
Tidigare ägare var supernöjd med bilen. Ett fel hade hon haft. Fått bytat kompressorn till ac:n. Givetvis på garantin.
Bilen är i bra skick med normalt slitage...stenskott på huv o så. Bilen går som den ska...är blank o fin. Finns ej heller någon rost..blästring osv på denna Ceeden.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

Re: Ceeden såld

6
Hej! Ibland undrar man om man är ensam om att inte haft några problem med "våra" kior så kul att läsa fler som har samma erfarenhet som man själv.Är inne på min 3 kia och dom bara tuffar på utan problem och hoppas att fler har samma tur som en annan. :thumbup:
Tidigare Kia bilar:
2010:kia ceed grdi sw planet blå.
2011:Kia picanto galaxy svart.
2013:Kia Ceed grdi sw sand track brun.
2016:Kia rio.Edit platium graphite mörk grå.
2016:Kia ceed GT grdi sw DCT dark gun mörk grå.
2018:Kia sportage GT LINE röd.

Re: Ceeden såld

7
Smolket i bägaren för mig är den -07 jag hade före denna. Men det tar vi inte här, den finns i flera andra trådar på forumet. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Ceeden såld

8
Ronnie skrev:Smolket i bägaren för mig är den -07 jag hade före denna. Men det tar vi inte här, den finns i flera andra trådar på forumet. :)
-07 var Ceeden ju en helt ny bilmodell med allt det kan innebära av barnsjukdomar osv. Mycket
har förbättrats på Ceedarna under åren som gått.
Men du Ronnie....något måste väl ha varit bra med den gamla Ceeden eftersom det blev en Ceed till.. :D ????
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

Re: Ceeden såld

9
Laban skrev:
Ronnie skrev:Smolket i bägaren för mig är den -07 jag hade före denna. Men det tar vi inte här, den finns i flera andra trådar på forumet. :)
-07 var Ceeden ju en helt ny bilmodell med allt det kan innebära av barnsjukdomar osv. Mycket
har förbättrats på Ceedarna under åren som gått.
Men du Ronnie....något måste väl ha varit bra med den gamla Ceeden eftersom det blev en Ceed till.. :D ????
Frugans idé mer än min. :D
Lite underlig logik. "Eftersom vi hade så mycket fel på vår -07 så kan det absolut inte bli sämre om vi köper en ny". :crazy:

Dessutom så gillade frugan den för sitt utrymme (3 stora resväskor, en mindre samt 4 handbagage samtidigt och det var inte ens en SW). och att hon satt bekvämt. Jag höll väl med, som jag oftast gör, men vi har inte ångrat oss ännu. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"