Annons
Annons

Re: Automattvätta och radioantenn

2
Om det är en sådan där liten mjuk sak som är ca 5-10 cm lång så kan den sitta kvar. Dock skulle jag inte rekommendera maskintvätt om bilen är rellativt ny. Försök hitta någon som handtvättar bilen åt dig.
Kia Optima SW PHEV 2018
Kia Picanto 2016
Kia Optima SW GT-Line 2017 - såld
Kia Cee'd Sportswagon Executive 2013 - såld
Kia Picanto Komfort 2011 - såld

6
Anders1960 skrev:
Freddan_82 skrev:Varför sabba bilen genom att köra in den i en automattvätt? Handtvätt är det som gäller 8-)
Därför att jag är lat.....

:shock: :oops:
Leta som sagt upp något ställe som handtvättar åt dig. Här i stan kostar det 99:- att få bilen handtvättad. Tar ca 20-30 min och man sitter lugnt och tittar på så länge. 250:- så damsuger de och tvättar bilen invändigt också ;)
Kia Optima SW PHEV 2018
Kia Picanto 2016
Kia Optima SW GT-Line 2017 - såld
Kia Cee'd Sportswagon Executive 2013 - såld
Kia Picanto Komfort 2011 - såld

9
Jag har ju lackbehandlat bilen, igår åkte jag till en GDS hall på OKQ8, sprutade avfettning och körde högtryck till en kostnad av 20:- ... All smuts åker bort. Innan bilen var lackbehandlad blev jag tokig när jag tvättade. Nu till sommaren blire najs att hålla bilen ren :) den ser ut som ny varje gång

Men jag skulle inte köra automattvätt med antennen på. Är du för lat för att skruva loss den oxo? :p

10
Imobimo skrev:Jag har ju lackbehandlat bilen, igår åkte jag till en GDS hall på OKQ8, sprutade avfettning och körde högtryck till en kostnad av 20:- ... All smuts åker bort. Innan bilen var lackbehandlad blev jag tokig när jag tvättade. Nu till sommaren blire najs att hålla bilen ren :) den ser ut som ny varje gång

Men jag skulle inte köra automattvätt med antennen på. Är du för lat för att skruva loss den oxo? :p
Vad kostar en lackbehandling? Det låter ju lite intressant... Själv har jag tvättat på autospa i Nacka. De kör avfettning och högtryck innan borstar (jag tog av antennen :). Tog fram min egen högtryck lite för tidigt förra året, så den frös och slangen är nu körd. Nån som har bra tips på Kärcher reservdelar?
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.