Annons

Re: Min tredje cee´d

51
para skrev:Vitsen med elektronisk handbroms är väl att man ska slippa lägga ur den när man ska åka iväg? Eller funkar det inte så på Kia?
Alltså har ni ju Hill start assist......
Elektronisk handbroms kan släppa när du kör iväg ja. Men Hill Start Assist håller kvar den "vanliga" bromsen när du står i en backe i 2 sekunder så du hinner flytta foten från bromsen till gasen.
Kia Optima SW PHEV 2018
Kia Picanto 2016
Kia Optima SW GT-Line 2017 - såld
Kia Cee'd Sportswagon Executive 2013 - såld
Kia Picanto Komfort 2011 - såld
Annons

Re: Min tredje cee´d

52
inquam skrev:
Update:
Ser nu att de i broschyren, när de talar om stämmningsbelysning, nu har en bild på sidobackspeglarna som lyser upp när man närmar sig. Det var tidigare en bild på interiören i samband med detta. Har de kanske kommit på att de tabbat sig?

Detta tror jag är atmosfärbelysning eller "Automatisk belysning interiört vid mörker":
https://picasaweb.google.com/1120638726 ... 0649853346


Kommer från Kias broschyr på Kia.se. Sidan 10.

Ha en fin dag!

mvh Alex

Re: Min tredje cee´d

53
buurt skrev:
inquam skrev:
Update:
Ser nu att de i broschyren, när de talar om stämmningsbelysning, nu har en bild på sidobackspeglarna som lyser upp när man närmar sig. Det var tidigare en bild på interiören i samband med detta. Har de kanske kommit på att de tabbat sig?

Detta tror jag är atmosfärbelysning eller "Automatisk belysning interiört vid mörker":
https://picasaweb.google.com/1120638726 ... 0649853346


Kommer från Kias broschyr på Kia.se. Sidan 10.

Ha en fin dag!

mvh Alex

"Det gick inte att hitta sidan."
Kia Optima SW PHEV 2018
Kia Picanto 2016
Kia Optima SW GT-Line 2017 - såld
Kia Cee'd Sportswagon Executive 2013 - såld
Kia Picanto Komfort 2011 - såld

Re: Min tredje cee´d

54
Hej!

Oops.
Nu är det öppet:
https://picasaweb.google.com/1120638726 ... -eKC0Z-YQg

Angående denna belysning, det är pinsamt, men den fungerar fint på vår bil.
Det är bara det att när jag har instrumentbelysningen på lagom läge, ca 12, så lyser den knappt alls.
Om jag vill se att den lyser, får jag sätta handen under.

Jag tycker inte riktigt att de olika belysningarna i bilen är synkade.
Ett praktexempel på detta är att klockan i instrumentpanelen, i mitten, endast går att justera med övrig belysning, när "autoläget" bestämt att det är mörkt. Innan det går den inte att justera, oavsett var man har omkopplaren för ljuset.

Jag skulle också vilja kunna sänka ljuset på stereon/gps displayen.
Jag har redan sänkt den i inställningar, men den är alldeles för ljus ändå.
Jag får släcka den manuellt med "måne", men jag önskar att jag kunde ha den mörkare, för att smidigare kunna använda funktioner.


Mvh Alex

Re: Min tredje cee´d

55
Hej igen!

Vår "hill hold" fungerar också. I alla fall när jag testar den ordentligt.
Skillnaden är att jag får trycka hårdare och att bilen behöver stå still kanske en halv sekund, på denna modell.
Det var inte riktigt så på 2010:an, vi hade.

Re: Min tredje cee´d

56
Hallå.
Nu är jag strax inne på min tredje också. Hämtas efter påsk!
Vilken lojal KIA ägare man blivit :D
Kört totalt 14500 KIA mil, visst har man haft lite krångel. Fast det har ju alltid gått på garantin utan onödigt tjafs.
Snart : Kia cee'd SW 1,6 crdi komfort 2014 NU : Kia cee'd SW 1,6 crdi ECO komfort 2010
DÅ : Kia cee'd 1,4 EX 2008

Re: Min tredje cee´d

57
Peter80 skrev:Är oxå inne på min 3:e :)
Första var en grå 07:a, sen en vit 11:a, och säger som dig Peter...ALDRIG mer vit bil!!!
Nu sitter jag i en röd årsmodell -13.
På 11:an och nuvarande hade/har jag dieselvärmare, oslagbart! Speciellt bra när man har hund oxå.

Sjukt nöjd, enda jag har att anmärka på är helljuset, men det är konverterat till 55w xenon nu.
Den vita hade jag extraljus på, men tycker fronten på nya är för snygg för det :)

Sen har sambon en Picanto Sport -12, helt otroligt hur rolig den är att köra trots att det bara
är 86 hk!! :o :D

Picanton är tyvärr bensinare, den skulle ej komma med diesel tydligen :?: :!: :|
förstår heller inte varför Kia inte har ett diesel-alternativ till picanto.
antagligen för att bensinaren klassar in som miljöbil (eller inte, nya regler?), och en bensinmotor är BETYDLIGT enklare och billigare att producera.

hade själv en picanto 1.1 crdi -07 (07 o 08 va dom ända diesel picanto som funnits). visserligen bara tre burkar, men satan vilken trevlig minibil att köra, dragstark och gick billigt som synden :D
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"