Annons
Annons

Re: Serviceintervall sportage-11 diesel

22
På min service och garanti handbok på sidan 19 (Lack- och rostskyddskontroller) står "Första kontrollen ska göras 1 år efter första registreringsdatum och därefter varje år +/- 2 månader"
Det står också att denna är kostnadsfri och när den görs i samband med service. Kia i Växjö tar ca 500kr för kontrollen.

Det spelar ingen roll vad en Kia handlare säger enligt Kias huvudkontor. De har inte gått ut med någon officiell information. Det är boken som gäller.
Står det något annat i era handböcker?

Serviceintervall sportage-11 diesel

23
liqwid78 skrev:På min service och garanti handbok på sidan 19 (Lack- och rostskyddskontroller) står "Första kontrollen ska göras 1 år efter första registreringsdatum och därefter varje år +/- 2 månader"
Det står också att denna är kostnadsfri och när den görs i samband med service. Kia i Växjö tar ca 500kr för kontrollen.

Det spelar ingen roll vad en Kia handlare säger enligt Kias huvudkontor. De har inte gått ut med någon officiell information. Det är boken som gäller.
Står det något annat i era handböcker?
Åk in med din och och betala om du tycker att det känns bättre.
Min Kia-handlare har som sagt meddelat att texten i serviceboken ang att den ska göras i smb med service gäller, och tar givetvis ansvar för ev garantiärenden.
Texten du hänvisar till är gammal och gäller inte utan texten om 2 år/3000mil gäller enligt min Kia-handlare.

Re: Serviceintervall sportage-11 diesel

27
Knorren, jag ringde Kia handlare i Lund där jag köpte min bil. De sa att lack/rostkontroller görs i samband med serviceintervallen dvs. visa bilar har 1 år medan andra 2 år. Med mitt reg.nr sa de att det gällde 2 år för diesel sportage el 3000mil. De var rätt trötta att Kia skickar felinformation till sina kunder. Jag fick en lapp hem att det snart var det dags för service efter ett år.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"