Annons

Nittonde gången gillt?

1
Beställde en ECeed SW automat häromdagen från Ekoplus. Satt och räknade förut och kom fram till att det var min nittonde bil. (Haft körkortet i 7år)

Så nu är jag så illa tvungen att dras med denna i tre år. Får se hur det går :) härligt med ett forum också. Kommer säkert fråga lite grann här sen när jag får bilen.

//Niklas
Annons

Re: Nittonde gången gillt?

2
Åhh vi har en återförsäljare ibland oss;)
Galet många bilar du ägt genom åren;)

Välkommen hit och grattis till Kian.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

5
Nu blir jag lite mer nyfiken, vad tog du för bil genom ekoplus? Inte hunnit ställa säljare på alla frågor men, automat? Fått till svar att det gäller enbart komfortpaket och manuell. Att svängutrymmet är väldigt smalt på just ekopluspaketbil.

Låter intressant om man kan böja på det som står på sidan. Inte fått tid att åka och kolla upp allt själv än.
Ingen mer med ekoplus?
Cee´d SW -2013 1,6 CRDi KOMFORT Sand Track

7
Åfan, blir intressant imorgon då när jag tänkt ge mig iväg och beställa våran, men pratar vi en del tillägg på kostnaden i slutändan månadsmässigt eller hur löste ni den biten? Tycker summan som det är funkar men mer vettefan. Skadar ju inte med lite kött på benen. Ta pm om du har ett gäng tips du kan dela med dig så jag har lite kort i rockärmen. Har väl tänkt försöka bolla lite hit och dit med men ekoplus har känts så låst till vad som står.

8
Står det mer om vad som gäller när bilen återlämnas?

"Förutsatt att alla månadsavgifter är betalda och att bilen är i normalt skick med hänsyn till slitage samt att körsträckan inte överstiger 45.000 km tillkommer inga extra kostnader"

Kan ju bli dyrt om återförsäljaren anser att något är i onormalt skick. Farligt att skriva på ett sånt kontrakt.
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

9
para skrev:Kan ju bli dyrt om återförsäljaren anser att något är i onormalt skick. Farligt att skriva på ett sånt kontrakt.
Tog det med säljaren, vi talar om sådant som ter sig rätt normalt även vid ett inbyte/försäljning, bucklor och revor. Du kan ju dessutom kört vårdslöst eller misskött stenskott etc precis som med din "egen" bil som du nog ser till att rost och skador fixas till, till självkostnad likväl annars kostar det en del när du ska bli av med den.
Men det är ju knepigt och man kan nog säkert hamna i strid, vitsen som han sa är ju inte att peka finger på småsaker som är just "normalt", det handlar ju om att fortsätta ha ett gott rykte sen med annars faller ju hela konceptet.
Men vi får se vad tiden utvisar, känns fint nu och hämtar bilen i maj.