Hade en SAAB 9000 2.3T av modell 1996, alltså en bil som i princip varit likadan i 12 år. Det var fel hela tiden, så jag sålde skiten. Tror jag la ut 24000 kronor bara sista året på diverse åtgärder.
Föräldrarna köpte en gång en Citroên Xantia 1994, första årsmodellen. Bilen var trasig hela tiden. Men den var tyst och hade ju komfort som en lyxkryssare.
Nu har morsan en Peugeot 206, tror det är en 2004:a. Den har varit relativt problemfri, men hon kör typ aldrig någonstans. Ingen komfort att tala om.
Hade en Opel Vectra innan Kian. Köpte den ny och när den gått 13000 mil så hade den inte haft ett enda fel

Den hittills bästa bil jag haft.
Vi sålde nyligen vår Corolla 1977 (!) som gått problemfritt i fem år. Kände dock att vi inte hade tid att ta hand om den som den var värd, så den fick gå till annan ägare. Den startade ALLTID, även om den stått still i fyra månader under 20 minusgrader, så visst kickade den igång när våren kom
Så visst, slump, otur, måndagsexemplar osv. kan betyda mycket. Men franska bilar har dåligt rykte av en anledning och asiatiska har bra av en helt annan
Jag litar på att min Kia ska hålla i många tusen mil.