Sådärja, hunnit med dryga 40 mil i nya bilen under helgen på blandade vägar.
Angående nackstöden, kan inte annat än hålla med. Känns lustigt att de endast går att justera i höjdled samt i nederkant?!
Annars är vi väldigt nöjda med bilen.
Går stabilt och skönt på vägen. Väldigt imponerad av fjädringskomforten. Känns fast i hullet och samtidigt bekväm. Kan "gunga" lite över större, långa gropar men annars helt perfekt i mitt tycke.
Har en 8 månader gammal Audi A3 oxå och kan säga att byggkvaliten inte är så långt ifrån. Audi är ju definitivt bland de bästa på marknaden så även detta är ett högt betyg.
Det roliga är att min hustru som är Audi fantast verkar tycka bättre om sportisen

Valde vit färg och det har även Audi'n. Den ser dock lite "pissgul" ut i jämförelse.. Den som var så fin förut!
Halvljuset med Xenon upplever jag bättre än Audi'ns dito. Helljuset slår dock Audi Kia på fingrarna med med både längre räckvidd och spridning (Det är Bi-Xenon på Audi'n så inte så konstigt)
Det öppningsbara taket är väldigt trevligt och öppnas faktiskt väldigt ofta och ungarna därbak älskar det.
Speldosan dundrar på bättre än förväntat och har riktigt skönt ljud när pappa får en stund för sig själv
Det negativa hittils
Relativt högt motorljud. Nu har jag den lilla 1,7 dieseln så bilen är ju inte direkt övermotoriserad om man säger så. Kraften i motorn räcker till men vid farter över 110 upplever jag ett råmande från huven därfram
Vindbruset över 100 är om inte direkt störande så i alla fall rätt jobbigt. Det är ju en hög bil med högt luftmotstånd så inte så konstigt. Och kanske gör det öppningsbara taket att ljudnivån upplevs mer? Detta är dock endast om man har stereon avstängd som jag upplever detta, tror det är för att bilen är extremt tyst för övrigt
Överlag är jag väldigt nöjd med bilen, ska inte ropa hej ännu men hittils upplever jag det som mitt bästa köp hittils vad gäller price/performance