Annons
Annons

tips på fälgar till orange kia sportage -11

5
Har hört att det finns en här på forumet(Alien) som gör stänkskydd som kan skydda mot blästringsskador från stora fälgar ;-)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: tips på fälgar till orange kia sportage -11

9
Finns väl ingen garanti som fortsätter gälla om du gör modifieringar som inte är godkända av den som står för garantin. Att montera hjul som har ett annat utstick och dimensioner än original så blir det väl väldigt svårt att säga att du inte gjort något fel när du monterade hjulen, fick stenskott på sidorna av bilen som sedan började rosta.

Sen vet jag ifs inte hur det är med stenskott och rost. Många bilmärken säger ju att rostskyddsgarantin inte gäller vid just stenskott då detta inte är ett fabriksfel utan slitage. Men om sidorna blir helt sönderblästrade så kanske man kan hävda att det är ett konstruktionsfel. Jag bryr mig inte så mycket om vilket, jag monterar extra stänkskydd med lite mer utstick och kan då köra med vilka fälgar som helst. Man kommer säkert få något stenskott (även med originalfälgarna) men det är en bil som används. Och hellre stenskott än dörruppslag. :wtf:
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-