Annons

Re: Sidesteps?

21
Alien skrev:Av med stänkskydden fram, tre skruvar. Sen såg det ut som det var var två skruvar på undersidan på varje sidan för att få dit själva stegen. Sen på med plasten fram där stänkskydden satt med samma skruvar som stänkskydden satt fast med. Klart. Borde inte ta mer än 30min (dvs ca 60min) om du har tillgång till en lyft, en ren bil och eventuellt ett par extra händer.
Jag läste i bruksanvisningen och det fanns med 4 mallar som skulle klippas ut och vad jag förstod användas till markering där det sedan skulle skäras ut hål. Någon som vet nått om detta?
Annons

Re: Sidesteps?

22
HB021 skrev:
Ea_73 skrev:Är det någon som monterat orgianlen själv. Har mina liggande i garaget och är osäker på om jag ska lämna in för montering eller göra själv.
Sälj dem till mig istället ;-)
Tycker oxå att du ska sälja dem, mkt finare utan.
Sportage executive

Sidesteps?

23
Soda skrev:
HB021 skrev:
Ea_73 skrev:Är det någon som monterat orgianlen själv. Har mina liggande i garaget och är osäker på om jag ska lämna in för montering eller göra själv.
Sälj dem till mig istället ;-)
Tycker oxå att du ska sälja dem, mkt finare utan.
Tur att smaken är olika så kanske jag kan vara en av de få med sidesteps i Västerås.:)
Tycker det gör mycket för bilen.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: Sidesteps?

26
Är man inte extremt kortväxt,handikappad eller kör med last på taket ofta, så ser iallafall inte jag vitsen med sidesteps på en Sportage. Det är ju ingen hög bil. Att de skyddar mot sk blästring har jag förstått, men att Kia inte kan ordna detta bekymmer på annat sätt, är inte klokt. Ifall alla med dessa bekymmer klagar och Kia får höga omkostnader med omlackeringar osv, så borde de väl ändå bli motiverade att åtgärda bekymmerna.
Att det sedan finns tillbehör som folk vill köpa är ju bara roligt, så det finns lite variationer på våra bilar, men personligen skulle jag inte sätta på sidesteps och inte hasplåtar....i plast.
Sportage executive

Sidesteps?

27
Jag står inte på mina utan dem är mest för att den ser snyggare ut.
Sen förstår jag om många tycker det är dyrt.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: Sidesteps?

28
Jag ha dem också, en sportage ser liksom tom ut utan tycker jag. Det är snyggt och skyddar mot väldigt mycket smuts och grus, dessutom mycket snyggare att ha dessa som "stänkskydd" än att ha just stora stänkskydd. Sen är det kalas för ungarna som faktiskt kommer att behöva använda dessa.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"