Sida 1 av 1

Kopplingsschema extraljus

Postat: 01 dec 2017, 09:46
av SnaBel@
Fick av en som jobbar på Kia. Dom tar själva signal med strömtjuv.
Bild
Bild
Skickat från min SM-G928F via Tapatalk

Re: Kopplingsschema extraljus

Postat: 01 dec 2017, 16:18
av Torgskräck
Strömtjyv sen ställer Kia sverige krav på fackmannamässig inkoppling för att garantin ska gälla......jo tjena, strömtjyv är det största tecknet på falserier och okunskap. Att ha en verkstad att koppla in extraljus är att frivilligt skrika "råna mig".

Re: Kopplingsschema extraljus

Postat: 01 dec 2017, 19:12
av SnaBel@
Jag frågade efter någon som jobbar på Kia i extraljus gruppen på FB. Fick tag i en kille som jag fråga vart man skulle ta signal på ett korrekt sätt för att behålla garantierna. Först sa han att kabelhärrvor går ändå inte på garantier. Jag fråga hur dom på verkstad gör., Han sa att dom faktiskt använder kabeltjuv. Så nu ska jag montera 4st nbb extraljus :) vad ska kunna gå fel, det är ju ändå bara signal man tar och inte drivström.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk

Re: Kopplingsschema extraljus

Postat: 01 dec 2017, 19:16
av SnaBel@
Har läst att fler märkes verkstäder gör på samma sätt. Finns inte egentligen så mycket som kan gå fel när man tar signal med kabeltjuv. Gäller bara att man mäter upp så man kopplar på sig på rätt kabel.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk

Re: Kopplingsschema extraljus

Postat: 01 dec 2017, 22:35
av Torgskräck
Jo med tiden går det fel med strömtjyv. Lite grann direkt oxå. De klipper av flera kardeler samt släpper in fukt. De klippta kardelerna ger högre motstånd vilket ger lögre effekt på lampan. Fukten kommer med tiden sen bara förvärra detta. Skarva in med lödning och täta sedan med vulktejp avslutat med emtejp för nötskyddet, utanpå det filt/tygtejp för original utseende. Håller lika länge som bilens övriga elsystem utan att förstöra i förtid.