Annons
Annons

Re: Kopplingsschema extraljus

2
Strömtjyv sen ställer Kia sverige krav på fackmannamässig inkoppling för att garantin ska gälla......jo tjena, strömtjyv är det största tecknet på falserier och okunskap. Att ha en verkstad att koppla in extraljus är att frivilligt skrika "råna mig".
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Kopplingsschema extraljus

3
Jag frågade efter någon som jobbar på Kia i extraljus gruppen på FB. Fick tag i en kille som jag fråga vart man skulle ta signal på ett korrekt sätt för att behålla garantierna. Först sa han att kabelhärrvor går ändå inte på garantier. Jag fråga hur dom på verkstad gör., Han sa att dom faktiskt använder kabeltjuv. Så nu ska jag montera 4st nbb extraljus :) vad ska kunna gå fel, det är ju ändå bara signal man tar och inte drivström.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk

Re: Kopplingsschema extraljus

5
Jo med tiden går det fel med strömtjyv. Lite grann direkt oxå. De klipper av flera kardeler samt släpper in fukt. De klippta kardelerna ger högre motstånd vilket ger lögre effekt på lampan. Fukten kommer med tiden sen bara förvärra detta. Skarva in med lödning och täta sedan med vulktejp avslutat med emtejp för nötskyddet, utanpå det filt/tygtejp för original utseende. Håller lika länge som bilens övriga elsystem utan att förstöra i förtid.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"