Annons

Golvmattor Sorento - Gummi/Textil/Velour?

1
Till min Sorento -16 har jag endast standard textilmatta. Jag skulle vilja hylla denna till den sämsta jag någonsin sett i en bil.
Inte nog med att den är direkt ful och "känns billig" , efter 1 år och drygt 2000 mil ser den i princip utsliten ut på förarsidan...

Ser att det finns en annan original golvmatta i Velour, ca 750:- / set. Är denna av mer normal typ/kvalité?
Jag köper såna direkt om den är likvärdig med exempelvis Volvos mattor som klarar 20000 mil utan att se slitna ut.

Dessutom vore plast / gummi mattor att föredra när man befinner sig på 57:e latituden. Även här verkar finns en original. Den är dock av "matt-modell" och inte som den mer "skålade" typ som håller vatten och snö kvar utan att det rinner ut på undergolvet... http://www.hova.com verkar ha en skålad modell dock

Vilka mattor använder ni? Sommar / Vinter? Original eller alternativ modell?
Kia Sorento Business + 2016
Annons

Re: Golvmattor Sorento - Gummi/Textil/Velour?

2
Jag får väl svara på detta själv! Till att börja med är jag total motståndare till allt som inte är originaltillbehör. Men här får jag för en gångs skull frångå pricipen.

Jag beställde nya mattor från en firma i Holland som heter Gebufa Automatten (www.en.gebufa.nl)
Komplett uppsättning med 4 textilmattor i Super Velour (4 mattor = 2 fram, 1 mitt, 1 bak) Samt 4 skålade Gummimattor för vinterbruk kostade mig 120 Euro inkl frakt.
Mattorna kan enkelt beställas på deras svenska sida www.bilmattor-online.se
Mycket imponerad av kvalite och passform. Mycket bättre än skitmattorna som medföljde bilen.
Kia Sorento Business + 2016
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"