Annons

Re: Senaste version av mjukvara och karta

11
stefan_k skrev:
HellboyElvis skrev:Har du AVN 2.0 eller AVN 4.x?
Har du 2.0 går det tyvärr inte, men har du 4.x kan det gå. Finns båda varianter till Sorento UM
Du ser det enklast om du plockar ut Navi:ns SD-kort och avläser siffrorna där.
OK. Tack får ta en titt på det senare ikväll.
Hm.. Hur ser jag detta då. Här är en bild på SD kortet Är det STD4 som är Avn 4??

https://www.dropbox.com/s/sexw76q7rkaeb ... 5.jpg?dl=0

Här är även en bild på systemet...

https://www.dropbox.com/s/ytapa5v3dkou6 ... 9.jpg?dl=0

Tack för all hjälp, då det hade varit trevligt att få Android Auto, då jag hoppats
på det redan när jag köpte bilden. Men de kunde aldrig garantera att det skulle gå.
Utan trodde att jag skulle få vänta till mar-apr för att få köpa en bil då det då
skulle bli standard.

Stefan
Annons

Re: Senaste version av mjukvara och karta

16
Så då fick jag mitt installerat igår. Har fått testat lite grann och verkar funka fint med Android Auto.
Enda jag inte gillade var att man inte kan vissa Satelite navigeringen som kan göra med appen i StandAlone versionen.
Men verkligen ett trevligt tillskott till bilen. Fick det gjort utan kostnad samtidigt som de la på mina sommardäck.
De poängterade att de normalt inte gör mjukvaruuppdateringar utan att man skall göra service samtidigt egentligen.
Så får väl säga att det var generöst av dem då det tog ett antal timmar då de hade problem med sitt eget SD-kort
och fick ladda ner allt igen ifrån KIAs support och börja från scratch.

Re: Senaste version av mjukvara och karta

17
Stefan och Niklas + övriga, vilka KIA Service Center nyttjade ni för era lyckade uppdateringar till CarPlay och Android Auto för Sorenton?
Vet ni när er era bilar är tillverkade, såg något om 2016-05?
Har en själv en Sorento 2016 som är tillverkad i juni med identiskt STD4.X kort som visats tidigare i tråden och har fått till svar av KIA att CarPlay inte fungerar till min bil utan endast på enheter producerade 2016-09 eller senare.
Senast redigerad av KX7 den 12 maj 2017, 17:32, redigerad totalt 1 gånger.

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"