Annons
Annons

Re: Farthållare kan inte aktiveras

14
Ja, det hade dom. Det sista var nog att felet var i bromskontakten. Den byttes dock aldrig. Om man stannade och stod still med bromsen intryckt i fem sekunder så försvann felet och farthållaren kunde aktiveras igen. Jag trodde nog mera på mjukvaru fel, men bilen hade all tänkbar uppdatering och man hade också ett antal andra Kia tekniker på plats för att försöka lösa det.

Re: Farthållare kan inte aktiveras

15
Nibe skrev:Ja, det hade dom. Det sista var nog att felet var i bromskontakten. Den byttes dock aldrig. Om man stannade och stod still med bromsen intryckt i fem sekunder så försvann felet och farthållaren kunde aktiveras igen. Jag trodde nog mera på mjukvaru fel, men bilen hade all tänkbar uppdatering och man hade också ett antal andra Kia tekniker på plats för att försöka lösa det.

Okej tack!

Ska försöka få det på film och sen lämna in bilen.

Re: Farthållare kan inte aktiveras

19
Stoffeg skrev:Jag har adaptiv farthållare men e det någon knapp eller ngt jag måste trycka dör välja avstånd osv? Eller e det bara att starta farthållaren så e det inställt adaptiv farthållare med ett visst avstånd?

Sidan 5-64 i instruktionsboken förklarar på ett enkelt och grundligt sätt hur allt fungerar med den adaptiva farthållaren (Smart Farthållare står det i instruktionsboken).
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"