Annons
Skriv gärna en förklaring i rubriken om vad det är för länk.
Vi kommer att radera länkar som vi anser bryta mot forumets regler samt länkar vi anser vara opassande.

Mitt serviceintervall är överskriden en vecka

1
Hjälp! Insåg nu att mitt serviceintervall är överskridet en vecka.
Finns det någon chans att rädda garantin tror ni?

Serviceboken är stämplad 19/1-12 och den skulle varit servad innan 19/3-13, dvs förra måndagen.

Jag känner mig helt jäkla uppgiven. Har betalat serviceavtal och allt, sen glömmer jag bort tiden och att ringa och boka!

Hopp?
Annons

Re: Mitt serviceintervall är överskriden en vecka

5
Knorren skrev:Du får dra över serviceintervallet med max 200 mil så är du inom detta så ska du vara säker :)
Vad jag förstår så är redan +/- 200 mil eller två månader det intervall som är överskridet?
Oavsett så borde de kunna lösa "problemet" på din verkstad. Man ska inte ljuga, men fanns det ingen tid inom intervallet så fanns det inte, och det är ju inte ditt fel.
Christoffer Svensson
Biva Falun
Telenr: 023-934 28
Email: christoffer.svensson@biva.se

Mitt serviceintervall är överskriden en vecka

6
Christoffer skrev:
Knorren skrev:Du får dra över serviceintervallet med max 200 mil så är du inom detta så ska du vara säker :)
Vad jag förstår så är redan +/- 200 mil eller två månader det intervall som är överskridet?
Oavsett så borde de kunna lösa "problemet" på din verkstad. Man ska inte ljuga, men fanns det ingen tid inom intervallet så fanns det inte, och det är ju inte ditt fel.
Ja tyckte det jag med när jag såg datumet den var stämplad.
Hoppas det gick bra och dom var snälla.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: Mitt serviceintervall är överskriden en vecka

7
Hade tidigare en Ceed 2007. Missade med ett par månader och de var totalt kallsinniga på Kia Sverige, Hedins, dit jag lämnade den, trodde det skulle gå bra, men det gick inte alls. Garantin var förverkad och detta var 2011.

Hoppas Kia mjuknat lite och att det går bra för dig, för mig var det helt omöjligt.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Mitt serviceintervall är överskriden en vecka

8
Det är en del faktorer som spelar in. Jag hade ett fall ganska nyss där servicen var ett par månader för sen, men tack vare att h*n kört väldigt lite så gick det igenom hos KIA ändå.

Mil/tid, sjukdom och andra förmildrande omständigheter brukar de ha överseende med. Jag hoppas det löser sig för dig.

Med det sagt så har jag en del förståelse för KIA då de ändå har en lång garantitid (Tack vare service..) och ett relativt långt felintervall. Men det är jättetråkigt för de som drabbas.
Christoffer Svensson
Biva Falun
Telenr: 023-934 28
Email: christoffer.svensson@biva.se

Re: Mitt serviceintervall är överskriden en vecka

9
Köpte en ny Ceed 2008. Körde bara 700-800 mil per år och var alltid nån månad sen in på varje service. Hade dragit 3-4mån över tiden totalt men fick förra året igenom ett byte på några klinkande stag utan problem, kanske kollade dom inte i serviceboxen ens?
Bytte in den i höstas och då var det plötsligt katastrof och garantin var förbrukad så säljaren sa att vi fick 5000 mindre än om den varit komplett stämplad. Dock var den ju 5år då och hade bara 2år kvar.

Så Camilla även om det inte dyker upp några fel på din bil kan det ju bli problem när du ska sälja den. Kommer finnas massor begagnade ceed där ute och som köpare väljer men hellre en med garanti kvar.
Vad verkstad säger nu har nog mindre betydelse, tror inte dom skriftligen kan garantera något, bara hoppas dom har en bra dag ifall du behöver nån åtgärd.
Har du långt till Falun....?
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech
Skriv svar

Återgå till "Länkarkiv / Företagsregister / Återförsäljare"