Annons

Köpes Bromsljus

1
Då mitt bromsljus i bagageluckan har spruckit runt spolmunstycke ( känt fel) undrar jag om någon har ett sådant liggandes?
Kostar 2500kr på Hedin.

Kia Cee'd 2010 Cupé.

Tacksam för svar.
Kia Ceed 2010
Annons

Re: Köpes Bromsljus

4
Har en Kia från 2010 som är regelbundet servad och var igår på verkstaden ang. Bromsljus som spruckit.
Då får jag höra att allt är i sin ordning FÖRUTOM att sista servicen är gjord med 20 dagars överskriden tid.

Jag förstår att man kan anmärka på överskriden tid när det handlar om vissa saker men bromsljuset hade inte hjälpt av service i tid..
Detta är ett ursprungsfel som de är medvetna om

En sådan liten sak gör att man tröttnar ordentligt på KIA och deras argumentation om garantier hit och dit när man ska köpa ny bil.

Jag kommer aldrig mer att reka KIA till någon

Re: Köpes Bromsljus

5
Kias garanti är riktigt bra med tanke på de få kraven som ställs. Det man som ägare behöver hålla reda på är huvudsakligen:
Utför servicen i tid !! (och naturligtvis på auktoriserad verkstad)
Det står klart och tydligt i servicehäftet vad som gäller. Det har man själv skrivit under på för att garantin ska gälla (försteägaren)

Re: Köpes Bromsljus

6
Samma problem här. Jag visst inte att det här är ett känt fel. Jag ska säkert inte boka tid (Hedin Bil Segeltorp) och betala 3500 kr. Men jag går tillbaka nästa vecka och visa igen problemet. Hoppas att de förstår att det måste bytes på garanti.
Skriv svar

Återgå till "Köpes"