Annons

Tips på tyst KIA

1
Har en Rio-19 nu,men det är ganska kraftigt vägljud i den..Dock bättre med Michelin än Continental.. Vilken KIA-modell kan tänkas vara så välbyggd,att det inte hörs detta onödiga ljud..? Har provat Optima,och den gick hårt i motorn,men ganska tyst öht,när den blivit varm,och vägljud var inte mycket av heller.. Eller måste man högre upp i prisklass för att få en tyst bil?T.o.m. en sån enkel bil,som Skoda Rapid,var tyst..Och en gammal Octavia från-09,som jag hade var väldigt tyst..KIA verkar ha svårt att lära sig detta,att bygga en tyst bil,men tänkte ge en chans.. Kanske räcker med en Ceed,för att få en välbyggd KIA,eller..??
Annons

Re: Tips på tyst KIA

2
fyramyra skrev:Har en Rio-19 nu,men det är ganska kraftigt vägljud i den..Dock bättre med Michelin än Continental.. Vilken KIA-modell kan tänkas vara så välbyggd,att det inte hörs detta onödiga ljud..? Har provat Optima,och den gick hårt i motorn,men ganska tyst öht,när den blivit varm,och vägljud var inte mycket av heller.. Eller måste man högre upp i prisklass för att få en tyst bil?T.o.m. en sån enkel bil,som Skoda Rapid,var tyst..Och en gammal Octavia från-09,som jag hade var väldigt tyst..KIA verkar ha svårt att lära sig detta,att bygga en tyst bil,men tänkte ge en chans.. Kanske räcker med en Ceed,för att få en välbyggd KIA,eller..??
Ceed är långt ifrån tyst. Nästan så jag tycker Rio är bättre på den punkten.

Re: Tips på tyst KIA

4
Classe skrev:Min är tyst jämfört med den tidigare från 2013.
Levererades med Michelin.
Ja,min Rio har också Michelin,och den är betydligt tystare än med Continental.. Det absolut tystaste däck jag har haft på en bil,är lågprisarna Landsail..Suveräna,även i övrigt också :)
Skriv svar

Återgå till "Kia-bilar, ej modellspecifikt"