Ragsan skrev:Min bil la av på E18 i vintras och självklart var det bränslefiltret som var igentäppt. Just då trodde jag aldrig att det var dieseln det var fel på utan jag var övertygad om att det var kass kvalitet på själva filtret. Jag har pratat med vänner och bekanta som kör andra märken än KIA, och några av dem har också haft bekymmer med just dieseln, särskilt från OKQ8 och Tanka. Jag har efter mina problem enbart tankat på Statoil, och bilen har gått som en klocka. Jag blev även rekommenderad att hälla i en tillsats som löser upp skit i tanken för säkerhetsskull.
Jag kommer aldrig mer tanka OKQ8's jävla sörja som förstör bilen. Självklart är det ju bra att man tänker mer och mer på miljön, men ska det vara på en bekostnad av igentäppta filter som i sin tur ökar risken för personskador i trafiken när bilar bara tvärdör på vägarna?
Tack Windahls i Västerås för ert bemötande. Era verkstadskillar är guld värda!
Det värsta är ju att när nya miljöreglerna kommer så blir det samma skit oavsett vilken mack du tankar på eftersom att alla blir tvungna att blanda i mer RME. Så visst skönt att skjuta på problemet lite
Min verkstad sa åt mig att byta mack och då svarade jag att nej då byter jag hellre bil!!
(Vilket jag också kommer att göra)