Annons

Ska vi ta fram en dekal?

Ja, ungefär som bilden i inlägget
Antal röster: 126 (59%)
Ja, men inte denna
Antal röster: 60 (28%)
Nej, det är onödigt
Antal röster: 26 (12%)
Antal röster: 212

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

11
obetsak skrev:Smaken är som baken men om det ska kunna sitta på min bil behöver det vara ganska stilren. Möjligen en krom-loggan men absolut ingen bakgrund. Vill ju att det ska se ut som om det hör hemma där och inte som något klistermärke man slängt på bilen.

Såhär skulle det kunna se. Det vita tänker jag som genomskinligt. Alternativt vit logga och vit text men fortfarande genomskinlig bakgrund. Går nog att hitta snyggare font men man vill ju att det ska vara lätt att läsa :)
kiacarclub.png
Gillar denna skarpt samt det att där skulle vara genomskinlig bakgrund så att säga :).
Sen som Ronnie säger så äger dem sin logga ju, frågan är ju om dem skulle vara villiga att låta oss använda den för är ju reklam för dem med, men är ju svårare med det! annars får man strunta i den och bara ha det andra även om det skulle vara synd!
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Annons

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

12
Marcus_Turbo skrev:
obetsak skrev:Smaken är som baken men om det ska kunna sitta på min bil behöver det vara ganska stilren. Möjligen en krom-loggan men absolut ingen bakgrund. Vill ju att det ska se ut som om det hör hemma där och inte som något klistermärke man slängt på bilen.

Såhär skulle det kunna se. Det vita tänker jag som genomskinligt. Alternativt vit logga och vit text men fortfarande genomskinlig bakgrund. Går nog att hitta snyggare font men man vill ju att det ska vara lätt att läsa :)
kiacarclub.png
Gillar denna skarpt samt det att där skulle vara genomskinlig bakgrund så att säga :).
Sen som Ronnie säger så äger dem sin logga ju, frågan är ju om dem skulle vara villiga att låta oss använda den för är ju reklam för dem med, men är ju svårare med det! annars får man strunta i den och bara ha det andra även om det skulle vara synd!
En av anledningarna till att bannern är bytt är för just detta med loggan. Reklam i alla dess vägar men då vi inte har något samarbete med KIA så får vi inte heller ha deras logga på forumet.
Men vi ska nog klura ut något bra.

4 olika. Inga större förändringar men lite iaf.

Mvh Morgan_
Senast redigerad av _Morgan_ den 07 aug 2011, 14:58, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Trasiga länkar
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

13
Jag är absolut ingen expert på det här med upphovsrätt eller varumärkesskydd min uppfattning av det hela är att har man tagit en bild på något har man som fotograf för det mesta rätt att göra vad tusan men vill med bilden. Det betyder dock inte att bilden får användas på vilket sätt som helst för det, men det är upp till den som publicerar bilden att stå till svars för detta inte fotografen. Med det vill jag säga att min uppfattning är att dagens forumlogotyp inte är mycket lagligare än att använda Kias logotyp speciellt som bilden enbart är en bild på deras logotyp men rätta mig gärna om jag har fel.

Angående utformningen tycker jag att ni är fel ute när ni vill att den ska se ut som bannern.
En banner på en hemsida och en dekal på en bil fyller två olika funktioner behöver anpassas för det medium där det används. Bannern är anpassad för att visas i en webbläsare och ska ska ge en hint om vad hemsidan handlar om medan dekalen snarare är en reklamskylt som ska sitta på en bil och helst vara läsabar iaf på ett par meters avstånd.
kia optima sw gt line 2017

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

15
Man tar det säkra före det osäkra. :)
Vi fick inte använda loggan på forumet och då utgår man från att det gäller nog i andra sammanhang med. Däremot är det ok med en logga som man ex. vis fotat av loggan i fronten på en Kia, som man tagit själv.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

17
Jag kollade upp priser på utskuren dekal, ung. 20 mm hög, en sådan utan bakgrund, men man har två skyddspapper. 500 dekaler av denna typ kostar drygt 13 000 kr. Alltså över 26 kronor stycket. Men den är iofs den snyggaste.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

18
Även jag har dragit iväg ett mail till ett tryckeri som gör tryck både på dekaler samt tyger.
Hoppas man kanske kan få ner priset lite iaf. Återkommer med mera info så fort jag vet mer.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Omröstning: Ska vi ha en dekal?

20
Har nu hittat en firma som kan göra dekaler till ett vettigt pris. Men dekalen blir ganska enkel. En bit upp i tråden finns ett förslag där man lägger texten Kia car club inne i ovalen och adressen till hemsidan rakt ut åt höger.

Kan det fungera? Troligtvis solid färg och solid bakgrund. Vit text gick inte att fixa.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Återgå till "Omröstningar"