Annons

Hur montera barnstol utan isofix?

1
Hittar inga bra fästpunkter i bak att fästa remmarna till vår bakåtvända bilstol (Acta Graco Cosmic). Står inget om det i bilens instruktionsbok eller på stolstillverkarens hemsida, DÅLIGT!
Isofix är inget vår stol har...
Fram har jag inte kollat ännu.
Vill inte dra remmarna i framstolarnas glidskenor. Verkar ju galet om man måste köpa ny bilstol oxå :evil:
Kia Ceed SW CRDi 2011 Komfort
Annons

Re: Hur montera barnstol utan isofix?

2
Det går jag har satt fast min man får fästa igenom bakkant glidskenan på golvet så remmarna inte kan skäras av , hade också huvudbry på det men efter en stunds trixande så går det, håller med att det är dåligt planerat
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5

Re: Hur montera barnstol utan isofix?

6
Skulle vilja påstå tvärtom att det är väldigt bra möjligheter att ha bakåtvänd barnstol, stolskenan är ju ett par cm över golvet, aldrig varit så lätt att dra remmarna vid skenan. (jag jobbar med biluthyrning varav jag har testat många bilar) och visst inga öglor etc men remmarna var så lätta att fästa på Kia Ceed SW att jag gjorde det på ett par sek vilket jag inte gjort på någon annan bil. Jag har 2 st bakåtvända stolar och det är gott om plats för min sambo att sitta fram, bättre än Volvo v70 faktiskt. Dock har jag ingen erfarenhet gällande isofix.
Skriv svar

Återgå till "Barn i bilen"