Annons
Annons

Re: Kia ceed 1.6crdi 2010- med dpf har dem katalysator?

4
Det man kan göra är att ta ut DPF:en sedan finns det rör anpassade för att ersätta DPF man kan beställa det på nätet har jag sett. Gör att motorn mår bättre, blir starkare o råare, den andas fritt då (ej täppt i näsan). Sedan måste du mappa om bilen så att den raderar DPF från ECU:n felkoder annars. Sedan lite andra justeriingar så har du över... ja skulle gissa 180hk och 400nm om man får någom som mappar bra). Men det tråkiga är att ifall besiktnigen skulle märka att där inte är någon DPF ja då blir du underkänd.
(
Ja det är tråkigt men kan man lösa det så att man ej blir underkänd? Ja det kan man! Man monterar av sin DPF (finns ställen som gör det åt dig, eller så gör du Jag vet inte, men det man kan göra är att ta ut DPF:en sedan finns det rör anpassade för att ersätta DPF man kan beställa det på nätet har jag sett. Gör att motorn mår bättre, blir starkare o råare, den andas fritt då (ej täppt i näsan). Sedan måste du mappa om bilen så att den raderar DPF från ECU:n felkoder annars. Sedan lite andra justeriingar så har du över... ja skulle gissa 180hk och 400nm om man får någom som mappar bra). Men det tråkiga är att ifall besiktnigen skulle märka att där inte är någon DPF ja då blir du underkänd.

Ja det är tråkigt men kan man lösa det så att man ej blir underkänd (upptäckt? Ja med en liten procedur så ska det funka bra. Man får först montera av DPF:en sedan så tittar du in i hålen så ser du honeycomb render eller vad man nu ska kalla det. All de innehålls materialet ska du ta sönder (finns säkerligen många olika sätt). När den väl är klinisk ren innuti så monterar du tillbaka den på bilen. På så vis så ser det ut som om du har DPF medans det är tomt i den (precis som om du skulle ersätta DPFen med ett rakt rör).

Då var det klart och din bil har aldrig mått bättre än nu! MEN nu ploppar det upp felkoder, motorlampan börjar lysa osv. Du får ta dig till någon som programerar att bilen inte har partikelfilter och då försvinner felkoderrna. Medans du ändå får din bils mjukvara omprogramerad så kan du se till att dom klämmer ut vart ända lilla koreanska häst som finns.

Jag kan ha fel angående detta men tvekar det. Men tror istället att din Kia Ceed CRDi ecoDynamics kommer bli Kia Ceed GTD powerDynamics med ca 180hk och nära 400nm lär du piska många bilar kan jag säga dig.. Förvånar mig inte om den drar mindre också om man skulle köra lugnt. Du kastar även på ett Remus sportavgassystem o sådant smått o gott så blir det toppen. Med dom newtonen lär den käka gummi kan jag säga dig!

Re: Kia ceed 1.6crdi 2010- med dpf har dem katalysator?

5
Hej.

Tack för svar, jo jag förstår att mab kan ta bord dpf o allt men det blir inget sådant för mig pga besikting o allt.. Hade hoppats på att katalysatorn ej var inbyggd så att man lätt kunnat montera en sportkatalysator istället för att fåmlite nässpray till motorn:)

Då är det väll bara sportavgas som hjälper för mig då:) något tips på billigt sådant med länk för kia ceed 2011- med 128hk?

Re: Kia ceed 1.6crdi 2010- med dpf har dem katalysator?

6
Beror på finns en hel del o välja mellan typ på eBay kommer från tyskland, finns Remus Bastuck Fox FM Friedrich etc , Singel slutrör, ett rör på varsin sida (vilket jag själv vill ha) och med 4 rör ( blir alldeles för B för min smak). På vissa märken väljer du själv hur du vill att slutröret ska se ut, rund oval fyrkantig DTM osv osv

Ps ta inte mitt ord helt 100 men besiktningen lär inte märka om du har DPF filter eller inte (förutsatt att du har mappat bort så det inte kommer någon felkod).
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"