Annons

Mappat om bilen (trimmat) CRDi

1
Tjena, jag har fått min bil mappad (Kia Ceed 1.6 116hk 255nm CRDi) så nu skall den ha 150hk och 330nm. Den går jävligt bra. Har dragit en del bilar.
Men ibland kommer det en felkod "P0743" "Exhaust Pressure Sensor High". Bilen är nyservad olja bränslefilter luftfilter osv... Vad kan det vara?
Spjällhuset öppnades för att se om den var smutsig men det var den inte.. så vi bara torka lite med en trasa. MAP sensorn tog vi av och rengjorde och satte tillbaka den.

Jag har nyligen gjort påtvingad regenerering (förbränning) av partikelfiltret. Gör det med jämna mellanrum då jag kör mest i stan.

Det finns Remus avgassystem till Kian för 1800kr och har beslutsångest om jag skall köpa den eller inte. Helt ny. Hela vägen tills nästan flexröret.
Blir det bra ljud? Ökar effekten med någon kw?

En annan tanke är att montera av partikelfiltret och ta i sönder innehållet så den blir helt tom sedan sätta tillbaka den, och programmera bort partikelfilter.
Det hade gett bilen en hel del krut till och mått mycket bättre.
Annons

Re: Mappat om bilen (trimmat) CRDi

2
Hello? Inga likasinnade?? 60 visningar men inget svar.. Detta är genuint trimmat, ej som effektbox där den trycker in mer diesel i common railen.

Iaf så har jag lust att sätta på två saker ena är nya fjädrar ev dämpare också och detta fram o bak (se bild) för styvare chassi:

Men jag har 19" på Ceeden så jag är orolig om det skulle ta i ifall jag sänkte den med säg 30mm. Kanske borde montera på 17" för bättre prestanda (bryr mig ej om bränsleförbrukning). 19 tummarna är tunga jävlar och ändå går bilen jävligt bra. Remus sportavgassystem var på tanke men vetifan om det är lönt.
Bilagor
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"