Annons

Re: Någon som låtit montera dragkrok på en Ceed SW i år?

11
Beror väl på vilken garanti, Om din växellåda rasar kan de knappast skylla på dragkroken?
Spontant skänner jag inte att det skall vara någon skillnad på om det är Du, Firma eller återförsäljare som monterar.

När man monterar måste man kanske skrapa bort rostskydd på balken, dra till rätt moment, kommer du senare
och vill skyller på rost, gängorna på dragblaken pajjat kan jag förstå om de opponerar sig.

(Roskyddet måste sprutas på först när beskitningsman inspekterat dragkroken)
Annons

Re: Någon som låtit montera dragkrok på en Ceed SW i år?

12
Ingen som har ett 100%-igt svar om detta med garantin?
Fick prisuppgift av Hedins AB och de vill ha drygt 7500 kr och då tillkommer besiktning. Kroken är då av fabrikat "Thule".

Känns ändå väldigt dyrt...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Någon som låtit montera dragkrok på en Ceed SW i år?

13
Jag har kollat runt lite med. Verkstäderna kring Örebro ligger runt 6400 - 8900. Konstigt nog så är det en kia verkstad som är både billigast och dyrast :?
tredjehandsverkstäderna ligger ganska lika runt 7000 men då får man besikta själv.

Är det nån som har monterat nån krok från någon av dom rekommenderade hemsidor i tråden? recension?

Går i tanka å försöka montera själv. Klarar man det om man är hyfsad hobby mekare? :D

Re: Någon som låtit montera dragkrok på en Ceed SW i år?

14
Jag mailade Kia Sverige och fick följande svar:
"
Hej Ronnie,
Är det bara utfört fackmannamässigt, så att det inte kan bli några följdfel så ska det inte vara några problem.
Men om det skulle bli ett elfel och man kan säga att det beror på felaktig montering av elsats, så kommer inte garantin att täcka detta. Men för övrigt ska det inte vara några problem.
 
MVH
 

Kundtjänst
Lena
KIA MOTORS SWEDEN AB"
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Någon som låtit montera dragkrok på en Ceed SW i år?

16
Nu sitter den där :)
Orkade inte försöka själv p.g.a husköp, nytt jobb osv (kan även bero på lathet).
Hedins i Ljungby fixade det + besiktning.


Märkligt att en bifogad bild blir en bifogad fil.......
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Bilagor
Thule.JPG Thule.JPG Visad 3284 gånger 438.35 KiB

Re: Någon som låtit montera dragkrok på en Ceed SW i år?

17
Har satt dit krok med nu. Gjorde jobbet själv med hjälp av en kompis. Besiktigat igår utan problem.

Dock kan jag meddela att beskrivningen från dragkroksbutiken.se inte stämde till hundra, fick skära ut mer en det stod i stötdämparplasten dock inget synligt.
Men den modellanpassade elsatsen var for dummy's. Den var klockren! :D.

Kostnad 2.768 kr (drag + elsatts) + 380 (regbesiktning)

Re: Någon som låtit montera dragkrok på en Ceed SW i år?

18
Cott skrev:Har satt dit krok med nu. Gjorde jobbet själv med hjälp av en kompis. Besiktigat igår utan problem.

Dock kan jag meddela att beskrivningen från dragkroksbutiken.se inte stämde till hundra, fick skära ut mer en det stod i stötdämparplasten dock inget synligt.
Men den modellanpassade elsatsen var for dummy's. Den var klockren! :D.

Kostnad 2.768 kr (drag + elsatts) + 380 (regbesiktning)

Är också på väg att beställa samma därifrån, måste bara fråga vad du har för årsmodell och om du har backvarnare på din bil och om det fungerar med det isåfall ?

Dels måste ju elsatsen fungera så att den kopplar bort backvarnaren, men det kan ju även bli så att backvarnaren
reagerar på själva kroken så att man måste ha en löstagbar istället. Jag testade med ett spadskaft bakom bilen och den reagerar vid ca 12-15cm avstånd i mitten där kroken skall sitta så det verkar lite på gränsen om det går.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"