Annons
Annons

Re: Ljudisolera?

23
Biltoken skrev:
siriusceed skrev:Jag har det på min i alla fall, ligger i i 3 sec för att förhindra bakåtrullning
Ok, det var nått som var standard, eller nått som betalt extra för?.
Standard.
2018 cee'd SW GDi
fd. 2010 cee'd SW CRDi

Re: Ljudisolera?

25
Haha, ja så det är standard på 10orna.
Frågade detta speciellt när jag köpte bilen, men det fanns tyvärr inte..

Jaja kul med positiva saker! :), funkar det bra då?.( har inte åkt i nån backe än....tror jag..).. :lol:
Cee´d Crdi SW-10a

Re: Ljudisolera?

26
Biltoken skrev: Jaja kul med positiva saker! :), funkar det bra då?.( har inte åkt i nån backe än....tror jag..).. :lol:
Ja, jag tycker den fungerar mycket bra, precis som man förväntar sig att den bör fungera.

Re: Ljudisolera?

27
swan skrev:
Biltoken skrev: Jaja kul med positiva saker! :), funkar det bra då?.( har inte åkt i nån backe än....tror jag..).. :lol:
Ja, jag tycker den fungerar mycket bra, precis som man förväntar sig att den bör fungera.
Japp funkar ju bra. Är det nån som vet hur det rent tekniskt fungerar??. Om man är toksnabb att släppa upp kopplingen, hinner bromsarna släppa då?.. :D

Så det inte är som på bussar när dörrarna låser bromsarna, och vid varje hållplats blir det som lauchcontrol.. :D
Cee´d Crdi SW-10a

Re: Ljudisolera?

28
Kul att läsa i forumet, jag tycker som många andra att bilen är värd vartenda öre, men det finns ju alltid småpill man vill fixa med som t.ex extra ljuddämp. Min plan är att lätta dämpmatta runtikring hela bilen för att döda uteljudet så mycket det går. Jag återkommer med info så fort detta sker.
Läste i nåns svar om service för 3800:- på 4000mil.
Sug på 2-års servicen efter 3000mil för 4800:-.. mindre motiverande!
Kia Cee'd SW 1,6 2010 Svart metallic

Re: Ljudisolera?

30
Tobbelång skrev:Kul att läsa i forumet, jag tycker som många andra att bilen är värd vartenda öre, men det finns ju alltid småpill man vill fixa med som t.ex extra ljuddämp. Min plan är att lätta dämpmatta runtikring hela bilen för att döda uteljudet så mycket det går. Jag återkommer med info så fort detta sker.
Läste i nåns svar om service för 3800:- på 4000mil.
Sug på 2-års servicen efter 3000mil för 4800:-.. mindre motiverande!

Jag fattar inte att man ojar sig så mycket över 2-årsservice för 4-5000 kr. Jag kollade pris på årsservice (inte 2-års alltså) för en Ford Focus 2006 som gått 8000 mil (vår andrabil). ca 3200 kr hos Mekonomen och ca 3650 hos en auktoriserad verkstad för service enligt bok. Då känns ju inte en tusing till för att få 7 års garanti så saftigt. Speciellt som det då är 2-årsservice.
Med tanke på att min bensin Cee'd inte har kamrem så sparar man ihop till den extrakostnaden rätt lätt.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"