Annons

Re: Effektbox till kia ceed

61
Hej allihop
Har nu kört3000 mil till och från med vår ceed 1,6 med effekt box.

Har jämfört med och utan box, och med och utan husvagn 1400 kg.

Har använt 2 st kända dyra boxar 1st 2500 mil och den andra 500 mil

RESULTAT !!!!!
Ingen skillnad på nåt , förutom MÖJLIGEN lite bättre drag i starten med vagnen , men det är svårt att bedömma

Bränsle förbrukningen enligt dator c:a 0,05 dl bättre men på automat kanske lite mer deisel

En box gör varken mer eller mindre på något sätt , inte värt pengarna , och ingen garanti!!

Har t.o.m skickat tillbaka den box jag har kört mest med och fått den uppgraderad för jag trodde det var fel på den , jag blev m.k.t väl bemött av försäljaren som jag hade kontakt med MÅNGA ggr för att det inte hände något med bilen.
Ingen skillnad på bilen

På en KIA diesel tror jag att dom som säger att det fungerar med box INTE VILL ERKÄNNA EN DÅLIG AFFÄR !!!!!!

FÖRLUST C:A 4000 kr och nu snackar vi 6 st jävligt goda Wiskey , mkt bättre affär
Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter ????
Kia ceed 1,6 crdi -10
Annons

Re: Effektbox till kia ceed

62
Jag kör med Promotechs box i min bil sedan ca 2 månader tillbaka och är riktigt nöjd!
Ger enligt dem 145hk och 315 nm, och den märkbara skillnaden är stor!
"Protesterar" inte alls på samma sätt på låga varv som tidigare, behöver inte växla ner för att köra om osv.
Dessutom sänkt förbrukning, snålkört en sträcka på 50 milpå 0,37 l/m och snittar 0,42-0,43 vid daglig körning.(pendlar ca 4mil motorväg till jobbet)
Förbrukningen är uppmätt vid tankning men färddatorn stämmer förvånansvärt bra!

Re: Effektbox till kia ceed

63
Tja jag har en KIA ED 1 6 EX Bensin! och jag letar efter en effektbox till min bensinare! jag tycker att det bara finns såna boxar till Diesel bilarna? har letat som en tok! jag känner att jag skulle vilja ha lite mera effekt till bilen så den blir snabbare/kvickare!! Osv!

Skulle vara tacksam för lite hjälp i denna fråga ....
Mvh Tom

64
Tror inte det finns effektboxar till vanliga sug-bensinare.
Möjligtvis ett chip eller programvara, men effektvinsten är inte stor utan turbo. Kanske man kan klämma ur 7-8 hästar till utan andra modifieringar, det är nog allt.
Annars får man öppna upp motorandningen och sätta i större insprutare och vassare kammar. Det i kombo med chip/anpassad mjukvara kan ge ca 20-30 hästar till, samt rejält ökad bränsleförbrukning

Re: Effektbox till kia ceed

66
Marcus_Turbo skrev:Brukar man inte säga ca 1000:- hästkraften på en vanlig bensin sugis med? :think: skulle rekommendera "smocke" att leta efter en annan bil om det är mer Hk han är ute efter ;) Finns ju Ceed GT ;) :thumbup:
Jag har precis köpt denna bil! och jag var inte ute efter ett dumt svar som kom ifrån din sida! utan TIPS om det fanns nån effektbox m.m.
Och inte byte av bil! om du ger mig 140 000kr så kan jag givetvis köpa mig en GT om jag säljer min bil!

Jag ville bara höra mig för om det fanns någon möjlighet att ge denna bil en extra push liksom.
Men då vet jag tack!

Re: Effektbox till kia ceed

67
smocke skrev:
Marcus_Turbo skrev:Brukar man inte säga ca 1000:- hästkraften på en vanlig bensin sugis med? :think: skulle rekommendera "smocke" att leta efter en annan bil om det är mer Hk han är ute efter ;) Finns ju Ceed GT ;) :thumbup:
Jag har precis köpt denna bil! och jag var inte ute efter ett dumt svar som kom ifrån din sida! utan TIPS om det fanns nån effektbox m.m.
Och inte byte av bil! om du ger mig 140 000kr så kan jag givetvis köpa mig en GT om jag säljer min bil!

Jag ville bara höra mig för om det fanns någon möjlighet att ge denna bil en extra push liksom.
Men då vet jag tack!
Tagga ned lite, vad är du så upprörd över?

Bensinsugisar kräver mekaniska ingrepp för ge mer effekt, hur surt det än känns är det verkligheten.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Effektbox till kia ceed

68
smocke skrev:
Marcus_Turbo skrev:Brukar man inte säga ca 1000:- hästkraften på en vanlig bensin sugis med? :think: skulle rekommendera "smocke" att leta efter en annan bil om det är mer Hk han är ute efter ;) Finns ju Ceed GT ;) :thumbup:
Jag har precis köpt denna bil! och jag var inte ute efter ett dumt svar som kom ifrån din sida! utan TIPS om det fanns nån effektbox m.m.
Och inte byte av bil! om du ger mig 140 000kr så kan jag givetvis köpa mig en GT om jag säljer min bil!

Jag ville bara höra mig för om det fanns någon möjlighet att ge denna bil en extra push liksom.
Men då vet jag tack!
Vet inte vad du har för erfarenhet av forum innan.
Där kanske man har den tonen som du använder.

Välkommen till forumet, men tagga ner lite. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Effektbox till kia ceed

69
Ronnie skrev:
smocke skrev:
Marcus_Turbo skrev:Brukar man inte säga ca 1000:- hästkraften på en vanlig bensin sugis med? :think: skulle rekommendera "smocke" att leta efter en annan bil om det är mer Hk han är ute efter ;) Finns ju Ceed GT ;) :thumbup:
Jag har precis köpt denna bil! och jag var inte ute efter ett dumt svar som kom ifrån din sida! utan TIPS om det fanns nån effektbox m.m.
Och inte byte av bil! om du ger mig 140 000kr så kan jag givetvis köpa mig en GT om jag säljer min bil!

Jag ville bara höra mig för om det fanns någon möjlighet att ge denna bil en extra push liksom.
Men då vet jag tack!
Vet inte vad du har för erfarenhet av forum innan.
Där kanske man har den tonen som du använder.

Välkommen till forumet, men tagga ner lite. :)
Vad menar du med ton? jag fick ett otroligt dumt svar! och jag påpekade detta och hade ingen ton alls.. inte vet jag vad du är van med för forum och att vara känslig för inlägg du tycker har en ton så kanske du är på fel forum...

Re: Effektbox till kia ceed

70
smocke skrev: Vad menar du med ton? jag fick ett otroligt dumt svar! och jag påpekade detta och hade ingen ton alls.. inte vet jag vad du är van med för forum och att vara känslig för inlägg du tycker har en ton så kanske du är på fel forum...
Tycker inte det var så dumt eftersom man är ganska begränsad gällande effektökning på en avgasrenad modern bensinare.
Så jag ser svaret som lite skämtsamt och i grunden riktigt..

Ganska van vid forum, "äger" t.o.m ett forum som heter kiacarclub.se
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"