Annons

Farsgubben har beställt en ny Kia!

1
Hej, Jenu här. Som rubriken antyder så har farsgubben beställt en ny Kia, men eftersom han är på den "bättre" sidan av de 60 så har han noll koll på det här med datorer :lol: så det blir väl jag då som får försöka skriva några rader. Han beställde för ca. 2 veckor sedan en Kia ceed sporty wagon Active , som de mest välutrustade modellerna heter här i Finland. Färgen blev sirius silver, och leveranstid i början på April. Som vanligt är ju leveranstiden alldeles för lång, men då han absolut ville ha den här färgen och importören bara hade ett fåtal färger i lager men naturligtvis inte någon sirius silver så då blev det så här nu då. Återkommer senare när han har fått bilen med en uppdatering.
Kia Ceed GT 2016 Deluxe White. GT PACK 2.
Annons

Re: Farsgubben har beställt en ny Kia!

2
Välkommen Jenu :)

Intressant färg han valde, min chef har den färgen och den är väldigt sjysst
som du skrev i ett annat inlägg, att den skiftar lite beroende på ljuset och hur
man står, riktigt snyggt :)
Hade lätt tagit den om inte jag kände att jag inte ville följa hans fotspår :P
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Farsgubben har beställt en ny Kia!

3
Tack så mycket! Vit, röd eller sirius silver var de färger som farsan tyckte bäst om, så valet stod i slutändan mellan dessa tre. Röd föll bort då den Volvo han har nu är just röd och han ville ha en annan färg som omväxling. Jag gillar också vitt så jag skulle ha tagit den eftersom det verkar som att vitt har blivit en riktig modefärg igen . Men efter att vi såg på en sirius silver som stod passligt i solskenet en dag så tyckte vi nog båda två att det var en intressant färg. Men nog tror jag att ni båda kommer att bli riktigt nöjda med ert färgval. :) Lägg gärna upp bilder sedan när du får din. 8-)
Kia Ceed GT 2016 Deluxe White. GT PACK 2.

Re: Farsgubben har beställt en ny Kia!

4
Jaha, så fick då farsan äntligen sin Kia i går efter 7 veckors väntan. Kunde ju inte hålla mig utan i går kväll blev det ju en "liten" provtur ;) . Måste nog säga att jag tyckte att bilen gick mycket bra. Stabilt och fram för allt tyst upp i fart. Ljudnivån bedömde jag likvärdigt med min S60. Samma däck har vi båda under våra bilar också, så man kunde ju jämföra ganska bra. Farsan beställde Continental dubbfria i dimension 195/65-15, alltså lite högre profil och nog gick den mycket komfortabelt med dessa. Åkte efter lite sämre vägar också och jag tyckte absolut inte att den var stötig i bakvagnen, som somliga här har klagat på. Kan alltså varmt rekommendera de här däcken. Något negativt då efter första provturen... Hmm, skulle väl vara att motorn (bensin) var ganska högljudd under acceleration. Dock mycket tyst upp i fart. Stenarna som smattrade i hjulhusen upplevde jag också som ganska störande, men någonstans måste väl "billigheten" lysa igenom :D .ö Första intrycket blir nog sammanfattningsvis att det måste ju vara svårt att hitta mera bil för dessa pengar. Sen får man väl se om man tycker samma sak efter 5000 mil också ;) .
Kia Ceed GT 2016 Deluxe White. GT PACK 2.
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"