Annons

Kia-ägare sedan juli 2010

1
Hej
Jag är ny Kia-ägare sedan juli månad. Det blev en vit Ceed CRDI, (ej SW) comfort sport. Har kört 300 mil och är helnöjd med bilen.
Jag började pendla, 10 mil enkel resa, under våren 2008 och köpte då en bensindriven pendlarbil. Under sommaren 2009 började jag snegla på diesel och beslöt mig för att byta bort bensinaren. Jag hade tänkt mig en dieselsnål bil och gjorde en riktig undersökning genom att provköra ett antal små dieselbilar. Av dom bilar jag provkörde så vann Kia Ceed med hästlängder. Vid tillfället så fanns inga begagnade Ceedbilar så det blev en VW Polo TDI Eco -08.
Då jag nu byter arbetsplats, och får tjänstebil, så föreslog min hustru att vi skulle sälja Polon och köpa oss en Ceed som privatbil och så blev det. Som jag skrev tidigare så är vi helnöjda med bilen än så länge.

Tjänstebilen jag får, ännu ej levererad, är en Volvo V70 D3, och även den vit. Anledningen till att det blev en Volvo var att företaget hade mycket bra rabatter på Volvo. Då jag går in på Volvos hemsida och bygger min tjänstebil, med tillbehör och utrustning, så blir priset det dubbla mot vad Ceed´en kostade. Undrar om man åker dubbelt så bra i Volvon.
Boarecond
Kia Ceed crdi, comfort, sport, -10
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"