Annons

Re: Dålligt ljud!?

11
Norraskåne skrev:Har upptäckt att radion "bara" går på högtalarna fram därav det dåliga ljudet! Har inte lyckats få ljudet att gå ut i högtalarna bak vilket fungerar med alla andra uppspelningsmedia!?
Någon som har samma problem?
Japp det har hänt! Har du Kias fantastiska bluetooth? Den hänger sig regelbundet. Kan fungera med ett samtal, men sen är det kört. Och i samband med det så kan det ljudmedia som var aktivt tappa bakhögtalarna. Det har hänt tre ggr för mig.

Ryck ut huvudsäkringen till bilen och stoppa tillbaks, det nollställer stereon. Många säger att basljudet också kommer tillbaks på detta sätt.

Kia är en OK bil, men blåtanden är ett %&/%()&(/) skämt!
BMW 520d (2013)
Kia Pro_ceed 1.6 CRDi (2010)
Annons

Re: Dålligt ljud!?

12
Mycket klagande på radion.. ;) ;)
Får väl kontra med att radioapparaterna i våra två Ceedar
funkar klockrent och har kanonbra ljud.
Men vet även att verkstaden som servar våra bilar har bytt ut
ett antal kassa radioapparater på garantin.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

Re: Dålligt ljud!?

14
Ljudet är det inge fel på i min men däremot är minnesfunktionen lite svajande för kanalerna. Om jag kör utanför den inlagda kanalens räckvidd så söker den ju upp nåt annat (RDS) men när jag sen ska tillbaka till den "riktiga" kanalen igen så envisas den med att lägga sig på den av radion uppsökta frekvensen... Krångligt? Trycker jag ett par ggr på den kanalen jag vill ha så kommer den till slut.
En annan sak är även att minnet funkar hyfsat (förutom det här ovan...) när bilen/tändningen är i gång men stänger man av moroten och startar radion igen så tar det en stund innan de inlagda kanalerna finns där och oavsett vilken nuffra jag trycker på så drar den igång och söker i stället.

Re: Dålligt ljud!?

15
paramedic77 skrev:Ljudet är det inge fel på i min men däremot är minnesfunktionen lite svajande för kanalerna. Om jag kör utanför den inlagda kanalens räckvidd så söker den ju upp nåt annat (RDS) men när jag sen ska tillbaka till den "riktiga" kanalen igen så envisas den med att lägga sig på den av radion uppsökta frekvensen... Krångligt? Trycker jag ett par ggr på den kanalen jag vill ha så kommer den till slut.
En annan sak är även att minnet funkar hyfsat (förutom det här ovan...) när bilen/tändningen är i gång men stänger man av moroten och startar radion igen så tar det en stund innan de inlagda kanalerna finns där och oavsett vilken nuffra jag trycker på så drar den igång och söker i stället.
Vad har du för årsmodell då? Min stereo fungerar klockrent och har en fårvånansvärt fin bas och minnet funkar fint det med, varesig det är radio eller USB. Min är en tidig 08:a

Re: Dålligt ljud!?

18
Jag upplever det framförallt som att "tonen" på ljudet är oerhört olika mellan olika källor. Tex. radion saknar bas, på CDn så skäär diskanten i öronen istället, och blåtand låter skitbra, även USB.

Bara stereon hade varit lite bättre tunad alt. haft separat inställningar per ingång hade den varit 10 ggr bättre!
Kia Ceed Crdi SW Komfort -11

Re: Dålligt ljud!?

19
sandos skrev:Jag upplever det framförallt som att "tonen" på ljudet är oerhört olika mellan olika källor. Tex. radion saknar bas, på CDn så skäär diskanten i öronen istället, och blåtand låter skitbra, även USB.

Bara stereon hade varit lite bättre tunad alt. haft separat inställningar per ingång hade den varit 10 ggr bättre!
07-09 har lika bra ljud på både radio, usb osv.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"