Annons
Annons

Re: Iphone via USB-ingång

2
Hej Lokinju,

Vilken årsmodell har du? Är det modellen där det bara står USB och inte iPod så kommer det inte att fungera tyvärr. En iPhone klassas inte som Mass Storage Device för stereon, eller rättare sagt, inte av äldre modeller.

Har du en nyare modell som faktiskt har en iPod-ingång med medföljande sladd så är det iofs något annat som är fel.

Mer info tack :think:

Peter



Lokinju skrev:Hej.

Körde igång Spotify på min Iphone 4. Stoppade in kabeln från botten av IPhonen i USB-ingången i stereon och får meddelandet "Media error" i stereodisplayen.

Hjälp mig snälla!
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Iphone via USB-ingång

3
Min bil är en 2010. Spotify fungerar inte alls med usb kabeln som tillhör bilen. Jag kan med den endast lyssna på låtar som jag har i min ipod på min telefon. För att jag ska kunna lyssna på spotify i bilen så måste jag använda en 3,5 mm plugg. Dock förlorar jag då rattkontrollerna och kan endast använda volymen på ratten.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Iphone via USB-ingång

5
Jag är helt klart nöjd med ljudkvalitén med 3,5 mm kabeln.
Strömspikar har jag inte märkt av.. Tror jag iaf ;)

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Iphone via USB-ingång

6
Hej, jag och min sambo äger en Kia Cee'd Eco Dynamics, halvkombi, årsm. 2010. Nu har jag skaffat mig en Iphone 4 och vill gärna koppla den till bilen och har försökt att göra så via Usb, med den tillhörande Iphone sladden. Problemet är att det bara står media error på spelaren i bilen och inget händer med mobilen, endast ett jämn pip signal, precis som att Iphonen registrerar att den är kopplad men inget mer. Jag kan säga att jag hade samma problem med min vanliga IPod och tillslut gav jag upp. Sambon har ett vanligt usb som går hur bra som helst. Vad är problemet?, undrar jag?... Stöder inte Bilen Apple, men hur kan det komma sig att för vissa går det hur bra dom helst? Läser att i vissa länder skickar de t.om med en speciell sladd. Kan även info om att när min sambo prövar att koppla sin Sony Ericsson Xperia Arc så fungerar inte det heller. Tycker att detta är jättekonstigt... Hade förstått om det inte alls var kompatibelt för någon, men när det fungerar för vissa och inte för andra. Tacksam för svar!

Re: Iphone via USB-ingång

7
Kiaägarna skrev:Hej, jag och min sambo äger en Kia Cee'd Eco Dynamics, halvkombi, årsm. 2010. Nu har jag skaffat mig en Iphone 4 och vill gärna koppla den till bilen och har försökt att göra så via Usb, med den tillhörande Iphone sladden. Problemet är att det bara står media error på spelaren i bilen och inget händer med mobilen, endast ett jämn pip signal, precis som att Iphonen registrerar att den är kopplad men inget mer. Jag kan säga att jag hade samma problem med min vanliga IPod och tillslut gav jag upp. Sambon har ett vanligt usb som går hur bra som helst. Vad är problemet?, undrar jag?... Stöder inte Bilen Apple, men hur kan det komma sig att för vissa går det hur bra dom helst? Läser att i vissa länder skickar de t.om med en speciell sladd. Kan även info om att när min sambo prövar att koppla sin Sony Ericsson Xperia Arc så fungerar inte det heller. Tycker att detta är jättekonstigt... Hade förstått om det inte alls var kompatibelt för någon, men när det fungerar för vissa och inte för andra. Tacksam för svar!
Varmt välkomna hit Kiaägarna.
Kontakta er Återförsäljare om den sladden som tillhör bilen.
Jag fick heller inte med mig denna sladd från ÅF när jag köpte bilen. Men efter att kontaktat dem så hade jag den i brevlådan någon dag senare.

Så här ser den ut:
images.jpg




Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Iphone via USB-ingång

9
Peter skrev:Hej Lokinju,

Vilken årsmodell har du? Är det modellen där det bara står USB och inte iPod så kommer det inte att fungera tyvärr. En iPhone klassas inte som Mass Storage Device för stereon, eller rättare sagt, inte av äldre modeller.

Har du en nyare modell som faktiskt har en iPod-ingång med medföljande sladd så är det iofs något annat som är fel.

Mer info tack :think:

Peter



Lokinju skrev:Hej.

Körde igång Spotify på min Iphone 4. Stoppade in kabeln från botten av IPhonen i USB-ingången i stereon och får meddelandet "Media error" i stereodisplayen.

Hjälp mig snälla!
Är det något som går att uppgradera i stereon? Mjukvaruuppdatering?
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"