Annons
Annons

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

12
sandberg skrev:
MB77 skrev:Använder Spotify i iPhone via blåtand, då funkar rattknapparna fin fint :thumbup: varför använda kabel när man har blåtand :think:
Visst är det där en ganska "ny" företelse på Iphone? Typ iOS 5? För förrut kunde man inte spela upp ljud via bt, utan det var bara röst. Eller tänker jag fel?
Kommer ihåg att det funkade på min min första, en iPhone 3G där var det väl ios 3.x.x har jag för mig...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

14
Om jag har förstått saken rätt så måste både sändare och mottagare vara kompatibla med Bluetooth A2DP för att man ska kunna spela stereo-musik från mobiltelefonen.
Äldre modell av Bluetooth i mobiltelefoner klarar bara "prat" (skickar data med 721 kbit/sekund) medan den senare, A2DP skickar data med 2 Mbit/s vilket krävs för musikuppspelning.

Har KIA inte A2DP i sin stereo så ska man inte kunna spela musik från mobiltelefonen, vad jag har förstått...

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

16
JohanKarlsson skrev:
MB77 skrev:Använder Spotify i iPhone via blåtand, då funkar rattknapparna fin fint :thumbup: varför använda kabel när man har blåtand :think:
Ljudknapparna fungerar ju, men menar du att du även lyckas byta låt osv i Spotify med knapparna på ratten?
Kan byta låt i Spotify och Wimp när jag kör blåtand mot iPad 2 eller iPhone 3G.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

17
Tycker själv det är sanslöst dåligt att man inte kan sköta sin musik genom knapparna på ratten om man har en sk iphone kabel inkopplad.

Men har man ett usb-minne så går det kanon :shock:

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Spotify och iphone kabel fungerar inte.

18
Grief skrev:
JohanKarlsson skrev:
MB77 skrev:Använder Spotify i iPhone via blåtand, då funkar rattknapparna fin fint :thumbup: varför använda kabel när man har blåtand :think:
Ljudknapparna fungerar ju, men menar du att du även lyckas byta låt osv i Spotify med knapparna på ratten?
Kan byta låt i Spotify och Wimp när jag kör blåtand mot iPad 2 eller iPhone 3G.
Skumt. Har inte fungerar med vare sig 3G, 4 eller 4s för mig. Vore ju konstigt om Kia valt att göra så att det inte fungerar i vissa bilar :p
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"