Annons

iphone kabel utan bluetooth??

1
Hej

En fråga till Er som har iphone/ipod kabel. Har själv en 2010 ceed sw crdi med komfortpaket. Dvs den har inte bluetoothknappar i ratten.

Min fråga är om det fungerar att att använda kabeln ändå?

Fungerar rattknappstyrningen, om inte borde det väl fungera lika bra med 3,5 mm hörlurssladd?

Har läst här på forumet att det är många som har fått kabeln medskickad men är det någon som har fått den medskickad utan att ha bluetoothfunktionen?

//Håkan
Annons

Re: iphone kabel utan bluetooth??

2
Hej

En fråga till Er som har iphone/ipod kabel. Har själv en 2010 ceed sw crdi med komfortpaket. Dvs den har inte bluetoothknappar i ratten.

Min fråga är om det fungerar att att använda kabeln ändå?

Fungerar rattknappstyrningen, om inte borde det väl fungera lika bra med 3,5 mm hörlurssladd?

Har läst här på forumet att det är många som har fått kabeln medskickad men är det någon som har fått den medskickad utan att ha bluetoothfunktionen?

//Håkan
Nu måste vi hålla isär begreppen lite.

Kabeln som skickas med till -11:orna har ingenting med Bluetooth att göra.

Jag har inte fått min bil än, men misstänker att man kan byta låt samt sköta volymen på iPhonen/iPoden med rattknapparna.

Har du en AUX-kabel (3,5 mm stereoplugg) fungerar det inte att byta låt, bara att höja och sänka volymen.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: iphone kabel utan bluetooth??

4
vithaj skrev:Hej

En fråga till Er som har iphone/ipod kabel. Har själv en 2010 ceed sw crdi med komfortpaket. Dvs den har inte bluetoothknappar i ratten.

Min fråga är om det fungerar att att använda kabeln ändå?

Fungerar rattknappstyrningen, om inte borde det väl fungera lika bra med 3,5 mm hörlurssladd?

Har läst här på forumet att det är många som har fått kabeln medskickad men är det någon som har fått den medskickad utan att ha bluetoothfunktionen?

//Håkan
Min fungerar felfritt. Kan vara lite segt att få in kabeln i början. Detta upplevde jag. så se till att kabeln sitter i I/Pod/Phone/Pad:en riktigt. Rattkontrollen fungerar kanon med denna kabel.
Nackdelen är att din musik på din mp3 spelare kommer spelas upp i bokstavsordning.
Men men bara o byta tills man hittar den låt man vill ha=)

Obs^¤ Det kan stå ett meddelande på din pryl att det inte är ett fungerande tillbehör eller liknande.
Bara ignorera detta. Som sagt fungerar hur bra som helst.

Mvh

Edit: 3,5 mm aux kabel fungerar. Men då mister du rattfunktionen.
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: iphone kabel utan bluetooth??

5
_Morgan_ skrev:
vithaj skrev:Hej

En fråga till Er som har iphone/ipod kabel. Har själv en 2010 ceed sw crdi med komfortpaket. Dvs den har inte bluetoothknappar i ratten.

Min fråga är om det fungerar att att använda kabeln ändå?

Fungerar rattknappstyrningen, om inte borde det väl fungera lika bra med 3,5 mm hörlurssladd?

Har läst här på forumet att det är många som har fått kabeln medskickad men är det någon som har fått den medskickad utan att ha bluetoothfunktionen?

//Håkan
Min fungerar felfritt. Kan vara lite segt att få in kabeln i början. Detta upplevde jag. så se till att kabeln sitter i I/Pod/Phone/Pad:en riktigt. Rattkontrollen fungerar kanon med denna kabel.
Nackdelen är att din musik på din mp3 spelare kommer spelas upp i bokstavsordning.
Men men bara o byta tills man hittar den låt man vill ha=)

Obs^¤ Det kan stå ett meddelande på din pryl att det inte är ett fungerande tillbehör eller liknande.
Bara ignorera detta. Som sagt fungerar hur bra som helst.

Mvh

Edit: 3,5 mm aux kabel fungerar. Men då mister du rattfunktionen.
Fungerar det på en årsmodell 2010 som inte har texten iPod på stereon. Om inte? Går det att lösa? Firmwareuppdatering?
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"